ads

Selasa, 13 Mac 2012

10 di ranau - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

10 di ranau - Google Blog Search


onggon.com: Pekan Nabalu dan Kampung Libang <b>di Ranau</b>, Sabah

Posted: 29 Dec 2011 07:37 PM PST

Nabalu
Assalamualaikum dan salam sejahtera. Ini adalah entry ringkas je.. Pada 27 November 2011 yang lalu, aku and the gang bergerak ke Ranau untuk berjumpa dengan Komuniti 1Malaysia dibantu oleh Jabatan Penerangan Daerah Ranau. Sebelum ke Ranau singgah sebentar di tempat pemos-amos Pekan Nabalu. Kat sini, kita boleh mencuci mata melihat sendiri Gunung Kinabalu yang tersergam tinggi nan indah ececehh.. Ini kali ke berapa aku singgah sini aku pun tak ingat. Kali ni Gunung Kinabalu malu-malu kucing nak bergambar. Dia "bertapok" disebalik awan-awan tebal so dapat kaki dia pun jadilah, kaki kinabalu :P Dalam perjalanan ke Ranau, pilot kami si abang Awang memberhentikan kenderaan pacuan 4 roda di tepi jalan semata-mata mahu aku ambik shot waterfall yang aku tak ingat namanya hehe.. 
Setibanya di Ranau, kami singgah di pejabat Jabatan Penerangan dan berjumpa dengan PPD situ. Setelh habis bincang punya bincang kami pun ngeteh dulu. Lepas ngeteh kami ke Kampung Libang, Ranau bertemu dengan AJK Komuniti 1Malaysia untuk ditemuramah berkenaan dengan kajian yang dijalankan. Kebanyakan penduduk kampung situ adalah berketurunan Dusun dan beragama Islam. Kebetulan datang kat situ dorang sedang bergotong-royong mendirikan khemah kahwin ala-ala tradisional bukan khemah sewa punya daa..
Okeh.. tu je nak cerita pun. Semoga berjumpa lagi pada entry akan datang. Selamat berhari Jumaat dan selamat berhujung minggu. Adios amigos.. Carpe manana! ;)
Somewhere in Nabalu
Nabalu
Nabalu
Kampung Libang
Kampung Libang
Kampung Libang
Kampung Libang
Wakil Komuniti 1Malaysia
Kampung Libang

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved