ads

Khamis, 2 Februari 2012

10 di penampang - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

10 di penampang - Google Blog Search


Bau busuk dari pusat pemeliharaan anjing <b>di Penampang</b>

Posted: 19 Nov 2011 05:22 PM PST

Penduduk Kampung Gambong Bukitas, Penampang baru-baru ini telah mengadu mengenai pemeliharaan anjing di yang menyebabkan keeadaan persekitaran yang amat tidak menyenangkan daripada bau najis anjing dan ditambah pula dengan bunyi salakan anjing.

Penduduk kampung juga mengeluh dengan bertambahnya lalat di kawasan kediaman mereka, disebabkan najis anjing yang disalur terus ke parit saliran air yang dibina untuk petani.

Penduduk kampung, Menurtu menyatakan bahawa perkara tersebut telah pun disampaikan kepada JKKK Kampung berkenaan setahun yang lalu tetapi tiada tindakan susulan yang diambil.

Seorang pegawai daripada Majlis Daerah Penampang yang datang melawat kawasan itu menyatakan bahawa masalah tersebut bukan di bawah bidang kuasa mereka.

Aduan juga telah disampaikan kepada Jabatan Saliran dan Pengairan namun sehingga kini tidak ada tindakan yang diambil.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Full content generated by Get Full RSS.

PKR DUN 19 Kepayan P174 <b>Penampang</b>, Sabah.: MD <b>Penampang</b> <b>...</b>

Posted: 14 Jan 2012 07:08 AM PST

mdpenampang-791x1024

Dr Roland Chia – Ahli MPP merangkap Setiausaha MPN PKR Sabah berkata yang merujuk secara spesifik kepada Majlis Daerah Penampang.

Mengikut Laporan Ketua Audit Negara Tahun 2010, Majlis Daerah Penampang adalah satu-satunya di antara 20 majlis daerah di Sabah yang mempunyai deficit yang terbesar iaitu sebanyak RM6.15 juta. Hasil cukai dan pendapatan yang diterima adalah RM18.17 juta manakala perbelajaan adalah RM24.32 juta.

Biarpun MDPenampang mencatat pengutan hasil yang tinggi, iaitu tahun 2008 –RM8.82 juta dan tahun 2009 – RM10.10 juta, namun kos perbelanjaannya amat tinggi. Perbelanjaan begitu tinggi adalah semacam tabiat BN –UMNO yang memboroskan wang –duit hasil titik peluh rakyat.

Majlis Daerah Penampang yang diwakili oleh tokoh BN yang tertinggi iaitu Presiden Parti UPKO – Tan Sri Bernard Dompok – Ahli Parlimen P174 –Penampang, ADUN N20 – Moyog – Datuk Donald Mojuntin – Penolong Menteri kewangan Negeri Sabah, dan ADUN N19- Kapayan Pengerusi Perhubungan MCA Sabah– Datuk Edward Khoo – Pembantu menteri kepada ketua Menteri Sabah harus member penjelasan tentang deficit yang langsung tidak munasabah sekali.

Masalah perkhidmatan MDP masih membelenggu rakyat yang tinggal di Penampang- seperti rumput setinggi manusia yang langsung tidak dipotong, keadaan parit & longkang yang tidak diperbaiki sehingga menyebabkan penyakit aedes membiak secara besar-besaran – contohnya apa yang berlaku di Tmn Delima, Kapayan Penampang. Tiang-tiang lampu di jalanraya besar – kebiasaan tidak berfungsi menagkibatkan kemalangan selalu berlaku. Dan yang terkini, banjir dan tanah runtuh yang berlaku di Kg Nossob, kapayan Penampang dimana kaedah pencegahhan lansung tidak dijalankan sehingga mangsa kejadian tanah runtuh terpaksa menanggung kos membina balik semula rumahnya.

Full content generated by Get Full RSS.

Kelapa Mawar: UCAPAN ANWAR <b>DI PENAMPANG</b> PADA 3.DIS.2011

Posted: 07 Dec 2011 07:27 AM PST

').attr('id','rainDiv') .css({position:'fixed',width:(c-20)+'px',height:'1px',left:'0px',top:'-5px',display:'block'}).appendTo('body');for(var i=1;i').attr('src',image_urls['rain'+e(1,4)]) .css({position:'absolute',left:e(0,c)+'px',top:'-30px',display:'block',opacity:'0.'+e(10,100),'margin-left':0}).addClass('rainDrop').appendTo('#rainDiv');f(g);g=null};var h=0;var j=0;$(window).resize(function(){c=$(window).width();d=$(window).height()})}); Full content generated by Get Full RSS.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved