ads

Selasa, 7 Jun 2011

10 di ranau - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

10 di ranau - Google Blog Search


YIE: RUMAH LAMA SAYA <b>DI</b> KG. LOHAN <b>RANAU</b>

Posted: 05 Apr 2011 11:27 PM PDT

Awal tahun 2009 saya ditugaskan di Ranau Sabah. Maka mencarilah saya rumah sewa yang sesuai dengan jarak sekolah. Setelah puas mencari, in the end dapat juga rumah sewa di Kampung Lohan. Alhamdulillah... hikmah disebalik payahnya saya nak jumpa rumah ni,rupa rupanya Allah nak temukan saya dengan rumah sewa yang 'kena' dengan jiwa saya. Maunya tidak, rumah sewa tu ada kolam ikan kat belakang rumah!!hehehehe..

Pertama kali saya 'riki' kolam tu, saya rasa ada si Channa Striatus@haruan@Jalak  menghuni kolam tu. Cuma masalah sekarang, kolam tu masih ada ikan Talapia dan Lee Koh milik t rumah. maka terpaksa la saya tunggu untuk tuan rumah kosongkan kolam tu....

Agak dalam sebulan saya tunggu, dapat juga saya greenlight utk start mancing ikan Haruan yang sengaja di tinggalkan dalam tu (setelah tuan rumah jala+pukat suma ikan peliharaan dia). So saya putuskan utk cuba dengan Berkley Gulp. Kebetulan Berkley yg ada dalam simpanan aku tu warna hijau, so memang kena la dengan warna air kolam tu.

Antara Haruan yg saya dapat menggunakan SP

Pencil Ecogear pun berhasil jg. Tp kena retrieve extra slow Antara hasil lain dari kolam tu


* Kaloi dan Lee Koh tu selamat di release :)
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved