ads

Ahad, 13 April 2014

di negeri sabah - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

di negeri sabah - Google Blog Search


siapa yang benarkan bendera zionis israel <b>di</b> kibarkan <b>di negeri</b> <b>...</b>

Posted: 08 Apr 2014 12:04 AM PDT


Terang tak payah bersuluh lagi antara Apco dengan umno tak boleh dipisahkan ,[gambar atas] sebagai bukti hubungan antara yahudi dan kerajaan Malaysia tetap ada , Dikhabarkan bendera negara haram yahudi ini dikesan dikibarkan di negeri Sabah...
Pada asasnya Malaysia-Israel memang tidak ada hubungan diplomatik secara rasmi maksudnya tidak ada pejabat kedutaan dan duta masing masing, tetapi Malaysia tetap ada hubungan tidak rasmi seperti perdagangan, konsultan, sukan, perlancongan dan lain...selamanya kita ditipu secara sembunyi ...
Tetapi atas desakan dan kecaman daripada PAS Negeri Sabah, bendera haram Israel telah diturunkan juga akhirnya.
Taniah kerana perihatin menurunkan bendera negara haram yahudi itu ...

Persoalan lain pula bendera sudah diturunkan ,tetapi adakah perserta dari negara laknatullah masih berkeliaran disitu adakah mereka pun sudah dinyah pergi??..
Dan yang menarik lagi apa sebabnya bendera zionis Israel dibenarkan berkibar di Malaysia  menjadi tanda tanya, harap kita mendapat penjelasan dari pihak yang berkenaan..  batuvskayu.blogspot.com

Pelancaran Pesta Kaamatan Peringkat <b>Negeri Sabah</b> 2014 <b>Di</b> Kota <b>...</b>

Posted: 08 Apr 2014 08:40 PM PDT

Pelancaran Pesta Kaamatan Peringkat Negeri Sabah 2014 Di Kota Marudu Pelancaran Pesta Kaamatan Peringkat Negeri Sabah 2014  Di Kota Marudu

Pesta Kaamatan tahun ini ialah 'Kebudayaan:Asas Keamanan dan Persahabatan' atau dalam bahasa tempatan 'Koubasanan:Koimpohon Do Piunungan Om Poimbolutan' yang menekankan kepentingan untuk semua rakyat memahami antara satu sama lain

Acara-acara yang akan diadakan adalah seperti berikut;

20 APRIL 2014
* Pertandingan bercerita bahasa ibunda

24 APRIL 2014
* Pertandingan Sugandoi Kaamatan

26 APRIL 2014
* Pertandingan Mr. Harvest Tourism Kaamatan

01 MEI 2014
* Pertandingan Unduk Ngadau Kaamatan
* Pertandingan Sukan Tradisi
* Pertandingan Masakan Tradisi
* Pameran Hasil-hasil Pertanian, Ternakan dan Perikanan
* Persembahan Kebudayaan Tradisi
* Persembahan Artis-artis Tempatan+

Berita Berkaitan

Pelbagai Program Baharu Diatur Bagi Memeriahkan Pesta Kaamatan Tahun Ini – Pairin

KOTA KINABALU, 9 Jan (Bernama) — Pelbagai program baharu dan menarik bakal ditonjolkan pada sambutan Pesta Kaamatan tahun ini untuk menarik pelancong ke Sabah sempena Tahun Melawat Malaysia 2014, kata Timbalan Ketua Menteri Tan Sri Joseph Pairin Kitingan.

Beliau berkata program berkenaan termasuk yang belum pernah disaksikan sebelum ini seperti mengetam padi secara tradisional melibatkan pelancong asing.

"Salah satu idea yang dikemukakan ialah aktiviti mengetam padi melibatkan pelancong asing bersama peserta unduk ngadau tahun ini dan peserta unduk ngadau terdahulu," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat pertama sambutan Pesta Kaamatan di sini hari ini.

Beliau berkata ativiti mengetam padi itu bukan hanya dapat menonjolkan cara menuai padi kepada pelancong luar tetapi menjadi penyumbang kepada ekonomi Sabah melalui aktiviti pelancongan bercorak tradisi dan kebudayaan.

Justeru beliau mengingatkan penganjur Pesta Kaamatan di setiap daerah agar memperbanyakkan bahan tradisi seperti kraftangan untuk dijual dan dipromosi kepada pelawat mahupun pelabur asing yang datang menyaksikan pesta itu.

Mengenai mesyuarat pertama Pesta Kaamatan hari ini, Pairin yang juga Menteri Pembangunan Infrastruktur Sabah berkata sebanyak 16 jawatankuasa dibentuk selain mewujudkan semula jawatankuasa 'International Hospitality' bagi menyokong program Tahun Melawat Malaysia 2014.

"Tema yang dipilih sempena sambutan Pesta Kaamatan tahun ini ialah 'Kebudayaan:Asas Keamanan dan Persahabatan' atau dalam bahasa tempatan 'Koubasanan:Koimpohon Do Piunungan Om Poimbolutan' yang menekankan kepentingan untuk semua rakyat memahami antara satu sama lain," katanya.

Beliau berkata pelancaran Pesta Kaamatan tahun ini akan diadakan di Kota Marudu pada 1 Mei yang akan sempurnakan Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Musa Aman.

Sementara itu, Pairin yang juga Pengerusi Jawatankuasa Induk Pesta Kaamatan Peringkat Negeri berkata sambutan Pesta Kaamatan juga akan dibuat di peringkat daerah Kuala Penyu dan Tenom pada 10 Mei; Dewan Bandaraya Kota Kinabalu (DBKK) pada 15 hingga 17 Mei; Tambunan pada 17 Mei; manakala Keningau dan Kota Belud pada 18 Mei.

– BERNAMA

Mengenai Penulis

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved