ads

Sabtu, 1 Februari 2014

10 di tuaran - Google Blog Search


URL Sumber Asal :- di tuaran - Google Blog Search

10 di tuaran - Google Blog Search


Mayat Bapa Mangsa Lemas <b>Di Tuaran</b> Ditemui - MyNewsHub.My <b>...</b>

Posted: 27 Dec 2013 09:41 PM PST


KOTA KINABALU – Selepas hampir 12 jam hilang di laut, mayat Mojinis Langkum, 40, yang lemas ketika cuba menyelamatkan anaknya semasa mandi bersama-sama anggota keluarga semalam, ditemui kira-kira 500 meter dari tempat kejadian tengah malam tadi.

Mayat mangsa yang berseluar pendek putih hitam tanpa baju, ditemui terapung di pantai Kampung Lok Nunuk, Tuaran, dekat sini jam 12.10 tengah malam.

Semalam mayat anaknya Dickly Mojinis, pelajar Tingkatan Tiga, ditemui pada 3.25 petang tidak jauh dari lokasi dia dilapor tenggelam.

Ketua Polis Daerah Tuaran, Deputi Superintendan Abdul Fuad Abdul Malik ketika dihubungi mengesahkan kejadian.

Sementara itu, Ketua Pusat Gerakan Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Sabah Mohd Affendy K Ramin berkata pihaknya menerima panggilan kecemasan pada 12.30 tengah hari dan 18 anggota dikerah ke tempat kejadian menggunakan dua bot dan tiga kenderaan utiliti.

Ketua Penguat Kuasa Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia Daerah Kota Kinabalu, Kapten Maritim Zin Azman Md Isa dalam kenyataan berkata pihaknya mengaktifkan operasi mencari dan menyelamat sekitar 1.40 tengah hari selepas menerima laporan melalui talian MERS 999.

Beliau berkata cuaca tidak menentu dengan keadaan laut yang diramal sedikit bergelora amat tidak sesuai untuk sebarang aktiviti di tepi pantai.

Sehubungan itu, Zin Azman berkata faktor keselamatan perlu diutamakan sekiranya ingin melakukan aktiviti riadah dan perkelahan. – BERNAMA

Mayat Bapa Mangsa Lemas Di Tuaran Ditemuihttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/2013/08/Lemas.jpghttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/2013/08/Lemas-150x150.jpgMyNewsHub Terkini,

KOTA KINABALU - Selepas hampir 12 jam hilang di laut, mayat Mojinis Langkum, 40, yang lemas ketika cuba menyelamatkan anaknya semasa mandi bersama-sama anggota keluarga semalam, ditemui kira-kira 500 meter dari tempat kejadian tengah malam tadi. Mayat mangsa yang berseluar pendek putih hitam tanpa baju, ditemui terapung di pantai Kampung...

<p style="text-align: left;">KOTA KINABALU - Selepas hampir 12 jam hilang di laut, mayat Mojinis Langkum, 40, yang lemas ketika cuba menyelamatkan anaknya semasa mandi bersama-sama anggota keluarga semalam, ditemui kira-kira 500 meter dari tempat kejadian tengah malam tadi.</p> <p style="text-align: left;">Mayat mangsa yang berseluar pendek putih hitam tanpa baju, ditemui terapung di pantai Kampung Lok Nunuk, Tuaran, dekat sini jam 12.10 tengah malam.</p> <p style="text-align: left;">Semalam mayat anaknya Dickly Mojinis, pelajar Tingkatan Tiga, ditemui pada 3.25 petang tidak jauh dari lokasi dia dilapor tenggelam.</p> <p style="text-align: left;">Ketua Polis Daerah Tuaran, Deputi Superintendan Abdul Fuad Abdul Malik ketika dihubungi mengesahkan kejadian.</p> <p style="text-align: left;">Sementara itu, Ketua Pusat Gerakan Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Sabah Mohd Affendy K Ramin berkata pihaknya menerima panggilan kecemasan pada 12.30 tengah hari dan 18 anggota dikerah ke tempat kejadian menggunakan dua bot dan tiga kenderaan utiliti.</p> <p style="text-align: left;">Ketua Penguat Kuasa Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia Daerah Kota Kinabalu, Kapten Maritim Zin Azman Md Isa dalam kenyataan berkata pihaknya mengaktifkan operasi mencari dan menyelamat sekitar 1.40 tengah hari selepas menerima laporan melalui talian MERS 999.</p> <p style="text-align: left;">Beliau berkata cuaca tidak menentu dengan keadaan laut yang diramal sedikit bergelora amat tidak sesuai untuk sebarang aktiviti di tepi pantai.</p> <p style="text-align: left;">Sehubungan itu, Zin Azman berkata faktor keselamatan perlu diutamakan sekiranya ingin melakukan aktiviti riadah dan perkelahan. - BERNAMA</p>

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved