ads

Isnin, 18 Mac 2013

10 di kota belud - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

10 di kota belud - Google Blog Search


Suara Rakyat: PRU-13: Ke Arah Pemantapan Bn <b>Kota Belud</b>

Posted: 15 Feb 2013 11:43 PM PST

PENYELARAS BN Kota Belud bermasyuarat hari ini, mungkin masyuarat terakhir sebelum berdepan dengan PRU-13.
Mesyuarat kali ini sepertibiasa dipengerusikan oleh Datuk Dr Salleh Tun Said sebagai Pengerusi Bn kawasan Kota Belud. Mesyuarat itu turut dihadiri oleh MP Kota Belud-Datuk Rahman Dahalan; ADUN Tempasuk-Datuk Musbah Jamli; ADUN Kedamaian-Datuk Herbert Timbon Lagadan. Sementara ADUN Usukan-Datuk Japlin Akim tidak dapat turut serta kerana ada urusan rasmi yang bertembung dengan jadual masyuarat tersebut.
Kawasan Kota belud sememangnya adalah wilayah Bn, kerana di kawasan ini lah lahirnya anak sulung Umno Sabah.
Pada pilihanraya 1994, di mana Bn masih merupakan pembangkang di peringkat negeri, Bn mampu mempertahankan Dun Usukuan dan merampas Dun Tempasuk dan Parlimen Kota Belud daripada PBS, sementara Dun Kedamaian masih dimenangi parti PBS.
Selepas PBS diterima semula ke kubu Bn pada tahun 2002, maka menjadikan Kota Belud sebagai kubu kuat Bn. Keupayaan Bn menjadi kubu kuat Bn telah terbukti pada PRU-2004 dan PRU-2008 apabila semua kawasan termasuk Parlimen dimenangi dengan mudah.
Bagi berdepan dengan PRU-13, nampaknya Bn Kota Belud dijangka akan terus memenangi semua kawasan, kerana adalah dijangka calon-calon Bn tidak akan mengalamai kesukaran mengalahkan calon-calon pembangkang.
Di pihak Bn terdapatnya ramai nama-nama besar dalam politik, namun di pihak pembangkang, tidakpun terdapat calon-calon yang boleh menggugat mereka. Tidak dinafikan, calon-calon pembangkang akan mendapat undi, namun undi itu tidak mencukupi untuk mencapai kemenangan.
Penilaian rakyat Kota belud semasa membuang undi nanti adalah kemajuan yang dikecapi rakyat hasil sumbangan kerajaan Bn. Sumbangan kerajaan itu sudah tentu melalui perjuangan dan perancangan para pemimpin. Tiada akan ada kemajuan, tanpa seseorang yang memperjuang dan merancangnya.
Keistimewaan para pemimpin Bn adalah bergerak bersama secara kolektif, saling melengkapi antara satu sama lain untuk memajukan rakyat.
Pada PRU-13 akan datang, adalah dijangka semua pemimpin peringkat Kota Belud akan berkerja sebagai satu pasukan untuk mememangkan siapa sahaja calon-calon yang dipilih oleh pucuk pimpinan mewakili Bn; kerana yang penting adalah kemenangan parti.
Agak-agaknya itulah penekanan mesyuarat penyalaras BN yang berlangsung hari ini di Kota Belud.

0 ulasan:

Catat Komen

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved