ads

Ahad, 9 Oktober 2011

10 di lahad datu - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

10 di lahad datu - Google Blog Search


Apa sudah jadi perumahan SPNB <b>di Lahad Datu</b> | Aduan Rakyat Online

Posted: 03 Oct 2011 12:25 PM PDT

Saya adalah salah seorang pembeli rumah SPNB di Lahad Datu,Sabah (Bandar Sri Gemilang).Menurut perjanjian sewaktu pembelian,rumah tersebut akan diserah kunci pada 2010.Tetapi sampai sekarang bayang kunci pun tidak kelihatan.Yang lebih menyedihkan lagi perumahan tersebut sudah terbengkalai(tidak ada kerja-kerja peminaan dijalankan).

Persoalannya sekarang dimana janji-janji Barisan Nasional untuk membantu rakyat Sabah?.Mana rumah mampu milik yang dijanjikan SPNB?.Adakah perumahan Bandar Sri Gemilang ini dibuat hanya untuk memancing undi?.Takan bila pilihanraya sudah dekat baru pembinaan dijalankan semula.

Kalau pembeli bertanya pihak SPNB Kota Kinabalu mengenai status perumahan tersebut,jawapannya senang saja PROJEK BERJALAN MENGIKUT JADUAL. Jadual apa yang diikut sekarang?.Kami yang hari-hari lalu jalan tu untuk pergi kerja.Kami yang nampak projek tu berjalan atau tidak.Takan mahu tunggu wartawan TV3 datang baru nak kelamkabut.Kalau boleh kami minta la bos-bos besar SPNB ni turun padang.Lihat-lihat la projek diSabah ni.Jangan nak duduk dipejabat saja.

Kalau kita lihat dalam tv bukan main lagi rancak projek SPNB ni.sana-sini rumah dibuat.Sana-sini bagi kunci rumah.Tapi hakikatnya diLahad Datu ni pembinaanya terbengkalai.Kita bukannya nak marah,tapi kita menagih apa yang sudah dijanjikan untuk rakyat.kesudahannya sekarang yang kaya tambah kaya,yang miskin tambah miskin.

KECEWA DENGAN PROJEK SPNB.

Assalammualaikum.

By: malik

Aduan yang berkaitan:

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved