ads

Khamis, 22 Mei 2014

10 di sandakan - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

10 di sandakan - Google Blog Search


BLOG SABAH: 10 <b>di sandakan</b> - Google Blog Search

Posted: 17 May 2014 12:10 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

lelaki ini memperlekehkan kastam dan polis <b>di sandakan</b>

Posted: 12 May 2014 08:10 AM PDT

Mereka sering berkunjung ke bandar Sandakan, Sabah tentunya berasa muak melihat wajah lelaki di atas. Barangkali dia boleh dianggap sebagai ikon penjual rokok seludup di situ.
Dia antara warga asing memperlekehkan pihak berkuasa, kakitangan Jabatan Kastam Diraja Malaysia, pegawai dan anggota polis bertugas di Sandakan.
Dia selamba berdiri di kawasan awam sambil mengendong beberapa karton rokok seludup dan bersedia menjual secara bungkus kepada pelanggan.
Dia juga mampu tersenyum biarpun menjalankan kegiatan melanggar undang-undang.
Hampir separuh hari saya memerhatikan pergerakannya namun tiada langsung kelihatan penguatkuasa tempatan muncul, mendekati dan memberkasnya.
Di manakah pegawai dan kakitangan kastam Sandakan? Di manakah pegawai dan anggota polis? Di manakah pula penguatkuasa Imigresen?
Tidakkah mereka menyedari kehadiran penjual rokok seludup itu? Bukan seorang tetapi dianggarkan hampir 80 orang.
Lebih menakjubkan, Pondok Kawalan Bersepadu membabitkan pelbagai pihak berkuasa, didirikan di hadapan Pasar Umum Sandakan, kurang 50 meter dari lokasi penjual rokok seludup berdiri.
Oh! Mungkin pondok itu sekadar perhiasan sahaja.
Anggota polis menaiki kenderaan, lalu-lalang berhampiran kelompok penjual rokok berhimpun. Barangkali van itu tidak memilki brek untuk berhenti.
Jika pihak berkuasa ingin terus dihormati, mereka wajib melaksanakan sepenuhnya tanggungjawab dipikul.
Ketua Pengarah Jabatan Kastam Diraja Malaysia, Datuk Seri Khazali Ahmad  dan Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar mungkin boleh mengarahkan kakitangan mereka di Sandakan untuk bertindakn membanteras kegiatan penjualan rokok seludup secara total.
Datuk Seri dan Tan Sri, 'kudis' usah dibiarkan sampai bernanah.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved