ads

Sabtu, 3 Mei 2014

10 di kota marudu - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

10 di kota marudu - Google Blog Search


Unduk Ngadau Kaamatan Peringkat <b>Kota Marudu</b> 2014|Pelancaran <b>...</b>

Posted: 01 May 2014 05:50 PM PDT

Adakah anda ingin mengikuti jejak langkah Adira untuk dapatkan kulit CANTIK & PUTIH? Dapatkan disini
Mencari Peluang Kerja Dari Rumah
Megan, Juara Unduk Ngadau sempena Pesta Kaamatan peringkat Kota Marudu 2014

Megan, Juara Unduk Ngadau sempena Pesta Kaamatan peringkat Kota Marudu 2014

Pelancaran Sambutan Pesta Kaamatan Peringkat Sabah telah di rasmikan oleh Ketua Menteri Sabah, YAB Datuk Seri Musa Haji Aman dengan di saksikan ribuan masyarakat yang hadir.

Turut sama hadir pada masa tersebut Ialah Timbalan Ketua Menteri dan juga 'Huguan Siou'[Ketua Masyarakat Kadazandusun], Tan Sri Joseph Pairin Kitingan‎

Dalam ucapannya, Musa mengingatkan masyarakat Kadazandusun untuk meneruskan semangat kerjasama yang sedia ada untuk mengekal kan kedamaian dan keharmonian

Sambutan Pesta Kaamatan ini di sambut di seluruh sabah sepanjang bulan may ini  merupakan upacara perayaan khas untuk menghormati "Bambazon" iaitu semangat padi.

Selain daripada persembahan tarian Sumazau, diadakan juga pertandingan nyanyian dipanggil Sugandoi, pertunjukan bina badan, dan ratu cantik atau "Unduk Ngadau", dan persembahan segala jenis kesenian dan kraftangan. Pertandingan seperti memukul gong dan sukan rakyat juga menjadi antara acara utama dalam perayaan ini.

Di sini Di Himpunkan Kisah Pelik dan Lucu, Anda Pasti terhibur...
"Mencari Peluang Bisnes Dari Rumah Dengan Modal Kecil? Klik Sini"

sugandoi 2014Juara Sugandoi Pesta Kaamatan Kota Marudu baru baru ini telah menobatkan Sheryll Josh sebagai juara dan akan mewakili daerah ini dalam Final yang akan di adakan di KDCA hujung bulan ini

Kemuncak sambutan pesta kaamatan yang di adakan sepanjang bulan Mei ini akan di adakan di KDCA pada 20 Mei Dan 31 Mei setiap tahun.  Ini merupakan cuti umum bagi negeri Sabah.

Acara Menarik yang akan diadakan pada kemuncak perayaan ini ialah pemahkotaan Unduk Ngadau yang di pilih dari wakil wakil setiap daerah.

imma

 Immaculate Lojuki, mewakili Bandaraya Kota Kinabalu telah dimahkotakan Unduk Ngadau 2013

Incoming search terms:

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved