ads

Jumaat, 11 April 2014

di negeri sabah - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

di negeri sabah - Google Blog Search


<b>Negeri Sabah</b> : Bendera ISRAEL dikibarkan <b>di</b> RainTree Beach <b>...</b>

Posted: 07 Apr 2014 02:30 PM PDT

Cuba Lihat Pasport bagi yang ada menyimpan di manakah tempat yang TIDAK SAH ia digunakan? Jawapannya ada di atas sangat jelas iaitu ISRAEL. Malaysia tidak mempunyai apa-apa hubungan diplomatik dengan Israel tetapi bagaimana ia boleh dikibarkan tanpa memikirkan sensitiviti umat Islam.
Israel adalah sebuah negara haram yang didirikan dengan merampas tanah negara Palestin. Israel cukup terkenal sebagai Penjenayah Antarabangsa kerana membunuh dan memerangi negara Islam sehabisnya. 
Di laman sosial seperti facebook sudah mula memperkatakan tentang hal ini termasuk Ketua Pemuda UMNO Tenom En. Jamawi  Jaafar dalam laman facebooknya berkata,'Saya mengutuk sekeras kerasnya pengibaran bendera Israel di Raintree Beach Resort Tuaran.. Walau alasannya hanya utk pengambaran sebuah Filem yang mengisahkan Pertandingan Pramugari Sedunia... Tetapi nampaknya pemilik resort dan pihak berkuasa yg mengeluarkan permit pengambaran tidak peka dgn isu isu semasa.... Mohon KDN dan Pihak berwajib siasat dan ambil tindakan segera perkara ini..."

Selain itu, ada sudah yang menyatakan "Kami Mengutuk Pengibaran Bendera ISRAEL di Sabah.
Kepada pihak yang berkenaan mohon untuk buat siasatan bagaimana hal ini boleh terlepas dan tindakan sepantasnya untuk mengelak kejadian seperti ini berlaku.


0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved