ads

Jumaat, 10 Januari 2014

10 di lahad datu - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

10 di lahad datu - Google Blog Search


gambar dan video fenomena ikan melompat ke darat <b>di lahad datu</b>

Posted: 24 Dec 2013 03:51 AM PST

Subhanallah, apa petanda sebenar yang berlaku di Lahad Datu? Adakah kemungkinan tsunami sebagaimana yang pernah berlaku beberapa tahun dahulu. Menurut info berita, beribu-ribu ikan yang kebiasaannya hanya berenang di tengah lautan, hari ini dilihat berpusu-pusu berenang ke pesisiran pantai dan melompat naik ke daratan.

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

Fenomena aneh yang mengejutkan penduduk setempat ini berlaku kira-kira jam 9 pagi tadi. Menurut laporan sebuah akhbar, seorang penduduk berkata, kejadian itu disedari oleh penduduk sekitar yang melalui kawasan itu secara tiba-tiba melihat ikan meloncat naik ke daratan.

ikan melompat ke darat di lahad datu

"..situasi ini disedari oleh orang kampung yang kebetulan berada di tepi pantai, melihat kelainan dalam air tersebut di mana ikan-ikan meloncat naik ke darat. Sesetengah penduduk mengambil kesempatan untuk memungut ikan tersebut. Ini merupakan fenomena pertama berlaku di kampung tersebut," katanya.

fenomena ikan lompat ke darat di lahad datu sabah

Sebelum ini, kejadian tsunami yang berlaku di Acheh pada 26 Disember 2004 turut mencatatkan tanda-tanda pelik sebelum berlaku bencana alam tersebut.

Fenomena ikan naik ke darat berlaku di Kg. Tambisan di Lahad Datu, Sabah

Adakah ia benar-benar tanda tsunami? Hanya DIA yang tahu. Ya, Allah, kau lindungilah saudara kami disana. Amin…

Tags: , , , , , , , ,

Category: INFO SEMASA

Ikan naik ke darat <b>di Lahad Datu</b>, Jawapan Ketua Kampung Tanjung <b>...</b>

Posted: 24 Dec 2013 08:06 AM PST

Penduduk di Kampung Tembisan Darat, Lahad Datu, gempar apabila ribuan ikan 'naik' ke darat dalam kejadian kira-kira jam 8.00 pagi tadi.

Penduduk kampung mengambil kesempatan mengaut ribuan ikan tamban yang terdampar di pantai kampung terbabit.

Sumber Jabatan Meteorologi menyatakan fenomena itu adalah yang pertama kali berlaku di kawasan itu dan menafikan dakwaan bakal berlaku tsunami.

Pihaknya akan tetap memantau situasi berkenaan dan orang ramai dinasihati supaya tidak panik kerana tiada sebarang petanda berlaku tsunami dikesan ketika ini.

Jabatan terbabit juga mengesahkan berlaku kejadian gempa bumi berukuran 5.7 skala Ritcher di kepulauan Mariana pada jam 5.12 petang yang berpusat di timur laut Tagum,Filipina, kira-kira 2,842 kilometer dari timur laut Kinabatangan, Sabah.

Berikut adalah jawapan Ketua Kampung di Tanjung Labian -

"Sekarang musim ikan tamban memang banyak, Kejadian tu hanya dari spesis ikan tamban sahaja dan memang akan berlaku apabila musim ikan spesis itu tiba. Cuaca di Lahad Datu buat masa sekarang baik. Kejadian sebegini telah berlaku beberapa kali dalam bulan ini."

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved