ads

Selasa, 10 September 2013

10 di papar - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

10 di papar - Google Blog Search


BLOG SABAH: 10 <b>di papar</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Aug 2013 09:16 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SABAH: 10 <b>di papar</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Aug 2013 09:09 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SABAH: 10 <b>di papar</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Jun 2013 09:08 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SABAH: 10 <b>di papar</b> - Google Blog Search

Posted: 29 May 2013 09:18 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SABAH: 10 <b>di papar</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Apr 2013 09:43 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

gOSsIp RaKyaT: RAKYAT MASIH MAHUKAN DATUK <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2013 10:00 AM PDT


Memegang jawatan Ahli Parlimen Papar sejak tahun 2004 adalah satu tanggungjawab besar yang dipikul oleh Datuk Rosna Abdul Rashid Shirlin. GR lihat tanggungjawab yang dipikul olehnya dilakukan dengan begitu sempurna.

2 penggal memegang jawatan yang diamanahkan oleh rakyat Papar membuatkan mereka berasa puas hati dengan pelbagai pembangunan yang dibuat oleh Datuk Rosnah Shirlin. Kerja keras beliau membangunkan Papar membuatkan rakyat berasa senang dengan perkhidmatan beliau.

Desas desus mengenai siapakah calon yang akan bertanding di Parlimen Papar semakin ke kemuncaknya. Rakyat Papar masih tertunggu siapakah pemimpin baru yang akan mereka pilih untuk PRU13 ini. Apa yang GR lihat dan membuat semakan secara manual, bersembang dengan rakyat di Papar sewaktu berada di Sabah beberapa minggu yang lepas...rata-rata mereka masih memerlukan Datuk Rosnah Shirlin adalah calon terbaik!

Beliau dilihat calon terbaik dengan kepimpinan muda, hubungan dengan masyarakat dan kerja keras beliau selepas dipilih pada tahun 2008 yang lalu. Beliau juga yang merupakan Ketua Puteri UMNO Malaysia juga dianggap sebagai ikon untuk generasi muda. Sikap beliau yang mudah mesra dengan rakyat dan tiada protokol apabila rakyat ingin berjumpa dengan beliau memohon bantuan dan sebagainya akan membuatkan beliau boleh menang dengan majoriti yang besar pada PRU13 ini.

Ucapan Datuk Rosnah Shirlin selepas PM membubarkan Parlimen, boleh baca DI SINI

Kepada pengundi di Papar, teruskan mengundi BN di bawah pimpinan Datuk Rosnah Shirlin di Papar. Seorang yang kuat kerja tak kira masa dan mesra dengan rakyat. Ciri-ciri WINNABLE CANDIDATE ada pada Datuk Rosnah Shirlin.

GR kata: Undi BN demi kesejahteraan rakyat dan negara

Ni lagi kenyataan memperbodohkan rakyat, kali ini dari MP <b>Papar</b> <b>...</b>

Posted: 18 May 2013 10:30 PM PDT

"Assalamualaikum,,..

Sejak PRU 13, tak putus putus kenyataan memperbodohkan rakyat dikeluarkan oleh pemimpin UMNO.Saya terbaca kenyataan dari Ahli Parlimen Papar, Datuk Rosnah Rashid Shirlin (sekarang sudah jadi menteri atau timbalam menteri kerajaan Najib) yang menyatakan antara lain:

"Kita semua tahu bantahan jalanan pasti akan menimbulkan kekacauan dan mengancam keselamatan negara", merujuk kepada perhimpunan black out 505.Seperti pemimpin UMNO lain, MP Papar turut bersubahat menuduh PR menghasut rakyat untuk turun ke jalan raya dan tidak menghormati pilihan rakyat yang telah memberi mandat kepada BN.

Inilah auta yang cuba memperbodohkan rakyat kerana lebih 51% rakyat MALAYSIA sudah tahu keputusan PRU dicapai melalui manupulasi dan komplok penipuan yang melibatkan SPR, pengurus pilihanraya.

Kenyataan sedemikian boleh menambahkan lagi kemarahan majoriti rakyat kepada UMNO.Keluhan seorang rakan menceritakan bagaimana marahnya rakyat kepada penipuan yang dilakukan, katanya, kalau PR yang kita sokong sebagai pemimpin kita tidak melakukan sesuatu tentang penipuan ini, maka sia sialah sokongan kita selama ini.

Untuk itu, suka saya menyampaikan mesej kepada pemimpin UMNO agar menginsafi dan menyedari bahawa sebarang kemungkinan kekecohan dan kekacauan yang berpunca dari keputusan PRU adalah perpunca dari UMNO, bukan PR.Kita tidak mahu negara jadi huru hara kerana keengganan UMNO mengakui penipuan mereka sedangkan penipuan yang berlaku sudah tidak dapat dibendung lagi, semua orang yang ada di pusat mengundi termasuk penyokong UMNO boleh melihat dengan jelas, jadi kenapa mahu menyembunyikannya atau menafikannya?

MP Papar turut berbohong apabila mengatakan keputusan PRU ialah keputusan majoriti rakyat kerana rakyat tahu majoriti rakyat sebenarnya memihak kepada PR, BN terselamat bukan kerana majoriti rakyat tetapi majoriti kerusi yang dicapai oleh manupulasi undi.

Tiada apa yang dapat menafikannya dan di pihak PR, mereka mesti membantah keputusan PRU yang penuh tipu muslihat yang pula enggan diakui oleh UMNO, kerana majoriti rakyat mengharapkannya.PR tiada pilihan dan dalam masa yang sama harus mengelakkan berlakunya rusuhan.

Setakat ini kesemua bantahan jalanraya yang dibuat tidak melibatkan rusuhan dan tidak mengancam keselamatan negara walaupun pulunan ribu rakyat turun, jadi untuk pemimpin UMNO tak usah nyayikan lagu ini kerana ianya hanya menambah kemarahan majoriti rakyat.

Untuk perhatian UMNO, di negeri yang dimenangi BN seperti Negeri Sembilan, Johor dan Perak, kehadiran rakyat yang tidak puas hati mungkin melebihi majoriti undi yang diperolehi BN di negeri terbabit.

Sementara di Papar sendiri ada halangan yang tidak dapat diatasi oleh PR seperti pengundi yang tidak keluar pengundi kerana tidak setuju dengan calon PR di sana yang menjadi antara faktor UMNO menang, jadi kepada MP Papar jangan sombong dan tidak sedarkan diri kerana rakyat yang tidak suka UMNO semakin bertambah."

Polis <b>Papar</b> Logo 49 Kumpulan Kongsi Gelap | AIDC

Posted: 30 Aug 2013 04:06 AM PDT

Ketua Penolong Pengarah D7 Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Jalil Hasan menunjukkan salah satu jenis tatu yang digunakan oleh ahli pertubuhan kongsi gelap ketika sidang media mengenai logo dan tatu pertubuhan-pertubuhan kongsi gelap Malaysia di Bukit Aman, pada Jumaat.-Foto BERNAMA

KUALA LUMPUR: Polis Diraja Malaysia (PDRM) menyiarkan logo 49 kumpulan kongsi gelap yang diwarta haram.

Penolong Pengarah Kongsi Gelap/Judi/ Maksiat (D7) Bukit Aman Datuk Abdul Jalil Hassan berkata logo berkenaan dipapar dalam laman sosial Facebook PDRM agar orang ramai memahami maksud sesebuah logo itu sekali gus menghindari mereka daripada terlibat dengan sebarang kumpulan kongsi gelap.

"Pada peringkat awal ini, kita melalui program kepolisan dan pemeriksaan, akan menasihati orang ramai, yang memiliki atau menampal sebarang logo seperti di kereta dan rumah, supaya menanggalkannya dengan apa cara sekalipun.

"Ini juga bagi menghindarkan mereka ditahan pihak polis. Mungkin mereka tidak tahu apa maksud logo berkenaan dan tidak terlibatpun dalam mana-mana kongsi gelap. Namun jika mereka masih berdegil atau dikenal pasti memang terlibat dalam kegiatan itu, tindakan tegas akan diambil," katanya pada sidang akhbar pada Jumaat.

Sidang akhbar itu turut memapar kesemua 49 logo kumpulan kongsi gelap berkenaan dan tatu logo yang dilukis pada badan melalui skrin selain penerangan berkaitan bangsa sesebuah kumpulan.

Antara kumpulan kongsi gelap itu ialah Geng 04 yang aktif di Kedah, Pulau Pinang, Johor dan Kuala Lumpur; Geng 08 aktif di Kuala Lumpur, Selangor, Pulau Pinang, Perak, Johor, Negeri Sembilan dan Melaka serta Double 7 yang bergerak aktif di seluruh Semenanjung.

Abdul Jalil berkata polis juga akan memantau penggunaan logo terbabit pada kenderaan yang diguna ketika perarakan atau upacara pengebumian.

"Kita akan 'turun padang'. Kalau kita lihat ada logo itu diletak pada kenderaan yang membawa mayat, kita akan minta mereka tanggalkannya," katanya sambil meminta ibu bapa memantau pergerakan anak mereka agar tidak terjebak atau menyertai mana-mana kumpulan kongsi gelap.

"Melalui risikan dan siasatan kita, setakat ini belum ada laporan pelajar sekolah di seluruh negara mengetuai mana-mana kumpulan kongsi gelap. Namun ada maklumat mengatakan kumpulan ini cuba mempengaruhi pelajar terutama di sekolah yang bermasalah.

"Mereka (kumpulan) akan berada di luar kawasan sekolah untuk memujuk pelajar agar menyertai mereka. Ada juga maklumat yang mengatakan kumpulan ini cuba merekrut pelajar di dalam kawasan sekolah, namun hasil tindakan pantas Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) serta polis yang ditempatkan di dalam sekolah, perkara ini dapat dihindarkan," katanya.

Mengulas penglibatan golongan atasan seperti ahli politik dan selebriti dalam kegiatan itu, Abdul Jalil berkata setakat ini, polis tidak mendapat maklumat mereka terlibat, namun siasatan lanjut akan dijalankan.

Beliau berkata mereka yang terbabit dalam kumpulan kongsi gelap boleh dihukum mengikut Seksyen 52 (3) Akta Pendaftaran Pertubuhan 1956 yang membawa hukuman maksimum penjara lima tahun, atau denda RM15,000, jika sabit kesalahan.

Katanya, seramai 28,926 orang dari kaum India dikesan menganggotai kongsi gelap, Cina (8,214) dan Melayu (1,923) manakala tiada penglibatan warga asing dalam kumpulan itu di negara ini.

"Ada antara mereka pernah ditahan di bawah undang-undang Akta Darurat," katanya sambil menafikan tumpuan lebih diberikan kepada kaum India kerana mereka paling ramai dikesan terlibat dalam aktiviti itu.

Ketua Setiausaha Kementerian Dalam Negeri Datuk Seri Abdul Rahim Mohamad Radzi, yang mengumumkan nama kongsi gelap terbabit semalam, berkata kumpulan itu dikategori haram mengikut Seksyen 5 (1) Akta Pertubuhan 1966 pada 28 Ogos 2013 melalui perwartaan P.U. (A) 272/2013.

Beliau berkata kumpulan itu dikesan menjalankan kegiatan yang memudaratkan ketenteraman awam seperti sindiket pengedaran dadah, memeras ugut, menimbulkan pergaduhan antara pertubuhan kongsi gelap dan huru-hara. -BERNAMA

dipetik dari http://www.melanaublogger.com/2013/08/gambar-logo-logo-kongsi-gelap-di.html

200,000 dvd cetak rompak bernilai RM1.4 juta dirampas <b>di Papar</b> <b>...</b>

Posted: 04 Sep 2013 04:05 PM PDT

September, 5, 2013 - 7:05 am
Antara filem yang dirampas termasuk 'KL Gangster 2' yang sepatutnya ditayangkan Oktober depan. – Gambar the Borneo Insider oleh Aaron Chin

Antara filem yang dirampas termasuk 'KL Gangster 2′ yang sepatutnya ditayangkan Oktober depan. – Gambar the Borneo Insider oleh Aaron Chin

PAPAR: Lebih 200,000 filem cakera padat digital (DVD) cetak rompak bernilai kira-kira RM1.4 juta dirampas dalam serbuan di sebuah rumah berkembar di Taman Suvuang, dekat sini, hari ini.

Pengarah Bahagian Kawalan Penapisan Filem dan Penguatkuasaan Kementerian Dalam Negeri Ahmad Hilmi Said berkata serbuan ke rumah dua tingkat itu dilakukan sembilan pegawai penguatkuasa, pada kira-kira 9.30 pagi, selepas intipan selama tiga minggu, hasil maklumat awam.

"Seramai tujuh orang termasuk dua wanita, berusia lingkungan 30-an yang berada di premis itu ditahan bagi membantu siasatan," katanya kepada pemberita di sini sambil menambah, dua lelaki terbabit merupakan rakyat tempatan sementara lima yang lain, warga asing.

Beliau berkata, 30 mesin pendua turut dirampas dalam serbuan itu.

"Terdapat dua kategori filem, iaitu filem yang berklasifikasi X dan filem yang tidak diluluskan Lembaga Penapisan Filem," katanya.

Menurut Ahmad Hilmi, antara filem yang dirampas termasuk 'KL Gangster 2′ yang sepatutnya ditayangkan Oktober depan, namun telah dijual secara haram di pasaran.

"Kami percaya ini merupakan rampasan terbesar di Sabah tahun ini," katanya.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved