ads

Isnin, 9 September 2013

10 di beluran - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

10 di beluran - Google Blog Search


Tiga anggota polis maut kemalangan <b>di Beluran</b> | Kick Story

Posted: 30 Aug 2013 09:31 AM PDT

29 Ogos 2013.Pada pukul 1.15 petang, selepas pulang dari mengajar, gua dan seorang kawan singgah makan di sebuah kedai makan di pekan Telupid untuk makan bakso jawa. Sambil makan dan berbual tiba-tiba datang 4 orang polis trafic di sebelah meja kami untuk makan. Muka mereka nampak ceria sambil berbual menunggu pesanan. 

Waktu petang semasa lepak2 di rumah, gua tiba-tiba terdengar satu berita tentang kemalangan yang berlaku di jalan Beluran-Telupid. Tidak disangka rupanya kemalangan tersebut melibatkan 4 orang polis trafic yang kami nampak di kedai makan yang sedang menjamu selera di sebelah meja kami. Itulah kali pertama dan terakhir kami jumpa mereka. Ucapan takziah kepada ahli keluarga 3 orang polis trafic yang telibat dalam kemalangan tersebut.


Quote Berita

BELURAN - Lima orang termasuk tiga anggota polis terbunuh dalam nahas jalan raya di KM 53 Jalan Beluran-Telupid pada Khamis.

Kemalangan berlaku pada kira-kira pukul 4.50 petang apabila kereta dinaiki empat anggota polis itu bertembung dengan sebuah kenderaan pacuan empat roda dinaiki seorang lelaki dan empat perempuan.

Kesemua mangsa meninggal dunia di tempat kejadian dan mayat mereka dihantar ke Hospital Beluran untuk dibedah siasat.

Ketua Polis Daerah Beluran DSP Sivanathan Velautham berkata tiga anggota polis yang maut dikenali sebagai Kpl Saudi Meting, 48, Kpl Hedzrin Ginan, 36, dan Lans Kpl Khairul Firdaus Abrahim, 25.

Katanya seorang lagi, Konstabel Mohd Zaini Mohd Razwan, 28, cedera parah dan dihantar ke Hospital Beluran sebelum dipindahkan ke Hospital Duchess of Kent Sandakan untuk rawatan lanjut.

Saudi dan Hedzrin merupakan anggota polis trafik, manakala Khairul dan Mohd Zaini bertugas di cawangan Unit Peronda.

Sivanathan berkata dua penumpang kenderaan pacuan empat roda itu turut maut iaitu dua adik beradik perempuan dikenali sebagai Masiah Jailani, 47, dan adiknya Layni, 45.

Lelaki yang memandu kenderaan pacuan empat roda itu, Arry Ak Gani, 24, mengalami cedera parah, manakala dua lagi penumpang perempuan, Imawati Siru, 20, dan Regnawati Siru, 22, cedera ringan.

Sivanathan berkata insiden berlaku ketika anggota polis berkenaan dalam perjalanan balik ke Beluran selepas melakukan satu tugasan di Telupid.

Polis masih menyiasat punca kejadian.

Sumber The Star 29 Ogos 2013


0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved