ads

Jumaat, 15 Mac 2013

di negeri sabah - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

di negeri sabah - Google Blog Search


Berita Terkini <b>Di</b> Lahad Datu - Tujuh Batalion <b>Di</b> Hantar Ke <b>Sabah</b>!

Posted: 04 Mar 2013 04:19 AM PST

Posted by Al-Azrul Zakuan Monday, 4 March 2013
" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail hari ini menegaskan bahawa keadaan di negeri Sabah masih di bawah kawalan dan menggesa orang ramai tidak mempercayai khabar angin yang telah tersebar di internet.

Angkatan Tentera pada masa yang sama telah menggerakkan tujuh batalion dari Semenanjung Malaysia, untuk membantu polis menjaga keselamatan di negeri ini. Lima batalion akan ditempatkan di Lahad Datu, salah satu di Sandakan dan satu lagi di Tawau.

Tan Sri Ismail berkata anggota keselamatan telah mengekalkan keselamatan di kawasan-kawasan yang terjejas iaitu Lahad Datu, Tawau dan Semporna.

Beliau memberi amaran kepada orang ramai terhadap laporan atau khabar angin pertempuran senjata atau bersenjata yang sedang dilihat di Sabah yang boleh menyebabkan panik di kalangan penduduk.

Beliau menambah bahawa anggota keselamatan di Tanjung Labian dan Tanjung Batu berhampiran Felda Sahabat telah mengepung penceroboh Sulu selepas menerima laporan lelaki bersenjata yang sedang dilihat seragam tentera di sana.

Beliau bagaimanapun menegaskan, bahawa ini adalah satu prosedur operasi standard polis, sehingga pihak berkuasa telah ditentukan bahawa kampung trwo adalah selamat.

Sementara itu, ketua tentera Jeneral Tan Sri Zulkifli Zainal Abidin berkata kehadiran tentera adalah untuk memulihkan keyakinan rakyat Sabah terhadap keselamatan Negeri Sabah.

Terdahulu Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein dan Menteri Pertahanan, Datuk Seri Zahid Hamidi tiba di Pusat Perintah Pasukan Gerakan Am di Felda Sahabat 16, bagi taklimat, mengenai pencerobohan. - Edisi 7

**Kalau benar belaka apa yang dikhabarkan ini Alhamdulillah lah. Semoga semuanya selamat! Lepas settle nanti kita siasat habis-habisan supaya perkara seperti ini tidak berulang kembali!

Lagi Berita Kes Pencerobohan Di Lahad Datu

Bagi yang berkesempatan jom sama-sama kita membuat Solat Hajat tidak kira lah secara bersenderian mahupun secara berjemaah supaya rakyat Sabah dan Anggota Keselamatan Negara dilindungi oleh Allah S.W.T.

Baca Lagi Artikel Berkaitan : Berita Lahad Datu, Breaking News, Fuh Tergempar

FUH!!! KAMI KONGSIKAN SEGALANYA

Tajuk : Berita Terkini Di Lahad Datu - Tujuh Batalion Di Hantar Ke Sabah!
Ditulis oleh Al-Azrul Zakuan
Rating Blog 5 dari 5

Fuh!! amacam?nak lagi?kalau nak tengok/baca entry macam ni lagi boleh clik pada kategori di sidebar sebelah kanan. Kalau nak copy mohon nyatakan sumber dan backlink kan ke entry ini. http://www.fuh.my/2013/03/bertita-terkini-di-lahad-datu-tujuh.html. Fuh!! Harap maklom .

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved