ads

Sabtu, 12 Januari 2013

10 di nabawan - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

10 di nabawan - Google Blog Search


KKLBW Laksana Program Penyusunan Semula Kampung <b>Di</b> Lima <b>...</b>

Posted: 11 Jan 2013 04:58 PM PST

SANDAKAN, 11 Jan -- Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah (KKLBW) akan melaksanakan Program Penyusunan Semula Kampung (PSK) di lima negeri, pada tahun ini.

Setiausaha Bahagian Tanah dan Wilayah KKLBW Mohd Shafie Jusoh berkata negeri tersebut adalah Sabah, Pahang, Johor, Perak dan Kedah membabitkan kos RM13 juta.

Katanya penyusunan semula kampung itu bertujuan memindahkan penduduk yang sering mengalami masalah bencana banjir khususnya di kawasan luar bandar.

"Turut dilaksanakan adalah peningkatan kegiatan ekonomi susulan usaha menambah baik pendapatan penduduk yang sebelum ini bergantung kepada usaha tradisional melalui kerjasama agensi pelaksana kerajaan," katanya ketika ditemui pada Majlis Penyerahan Surat Tawaran Menduduki Rumah Kepada Anggota Dewan Undangan Negeri Kuamut, Masiung Banah di Kampung Balat, semalam.

Mohd Shafie berkata di Sabah, PSK akan dilaksanakan di Kampung Salarom di Nabawan di bawah Rancangan Malaysia Kesepuluh.

Katanya tahun lepas, program PSK dilaksanakan di tujuh kampung di negara ini termasuk satu di Kampung Balat, Kinabatangan.

PSK di Kampung Balat itu membabitkan pembinaan 46 rumah, sebuah surau dan dewan di atas tanah seluas 3.2 hektar.BERNAMA

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved