ads

Rabu, 3 Oktober 2012

10 di sandakan - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

10 di sandakan - Google Blog Search


MANSAU-MANSAU <b>DI SANDAKAN</b> ~ ! samizul.net !

Posted: 30 Sep 2012 05:49 AM PDT

Assalamua'laikum w.b.t.

Lama nda cerita pasal peribadi. Jadi hari ini mula sambung sikit-sikit cerita / pengalaman peribadi yang dilalui.

Hari ni berkesempatan untuk mansau-mansau di Bandar Sandakan. Tumpang bos ja. Kebetulan sudah gaji dan dia pun ada urusan. Jadi kami pun mula bergerak dari Simpang Tanah Mas, Telupid (Batu 75 ikut talian yang Celcom tunjuk di telefon) ke Sandakan. Tempoh perjalanan sekitar dua jam. Secara ringkas, ni tempat-tempat yang sempat kami singgahi:-

1. Menjamu selera di Restoran Ikan Bakar di Pasar Sim-Sim. Aku lupa apa nama restoran tu (haha). Yang pasti, restoran tu menghadap pangsapuri sebelah Pasar Sim-Sim tu. Makan ikan bakar di sana memang masyuk. Selain dijamin sedap, harga pun berbaloi-baloi sebab hanya perlu bayar harga ikan ja (kalau ambil ikan ja lah) bila makan di sana. Bila makan di situ juga, pelanggan akan dapat pakej lauk sayur (tiga jenis), sup ikan, belacan dan nasi. Yang siuknya nasi boleh tambah sampai perut senak. Jangan risau, tandas awam ada di hujung pasar, haha.

2. Merayau-rayau di Harbour Mall. Dengar-dengar ini tempat beli-belah yang baharu sahaja dibuka. Merayau sekejap ja sampai tingkat atas tempat makan-makan. Emm, rasa macam kecil ja. Sekarang ni lah. Di aras paling bawah, ada ala-ala PC Fair dan yang paling meriah tempat Gintel buat promosi. Di PC Fair sempat pau dua pendrive Kingmax 8GB harga RM18 setiap satu. Sudah beli baru jumpa Kingston 8GB RM17. @#$%*. Ni macam penghabisan stok model lama.

3. Merayau-rayau di Genting Mas (beli alat tulis untuk exam.. Oupss.. X>) dan Giant. Dengar-dengar tu ja lah Giant yang ada di Sandakan. Iyakah?

Memandangkan esok mula kerja seawal 5:30 pagi, maka balik Tanah Mas pun kena awal lah juga. Esok mula sudah Oktober. Mungkin seharian di pejabat buat Tutup Buku untuk September (kira gaji pekerja dan Costing).

#Maaf tiada langsung gambar yang diambil semasa mansau-mansau. Biasalah trend terkini kan kalau mahu ke tandas pun posing ambil gambar dan update di internet dulu. Aku kena tunggulah rebat Telefon Pintar baru angkat Galaxy Note satu. Ehh? XD

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved