ads

Isnin, 9 April 2012

10 di tuaran - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

10 di tuaran - Google Blog Search


CurHaT Cik LuLu: Guru Praktikum <b>di</b> SK Berungis <b>Tuaran</b>

Posted: 30 Mar 2012 08:02 PM PDT

Assalamualaikum.. sibuk dengan tugasan2 ditambah pula dengan praktikum.. Syukur Alhamdulillah sudah masuk minggu kedua saya bergelar guru praktikum di Sekolah Kebangsaan Berungis Tuaran.. Sekolah ini tidaklah jauh dari IPG Kampus Kent... 10 minit saja perjalanan dah sampai... Selepas ini mungkin saya akan kongsikan rancangan pengajaran harian (rph) Bahasa Melayu Tahun Empat kerana saya mengajar di Tahun Empat Bijak kali ini... Setiap sekolah mempunyai budaya persekitaran tersendiri dan Alhamdulilah saya dapat menyesuaikan diri dengan cepat kerana budaya peramah antara warga sekolah sangat tinggi... Di sini ingin saya kongsikan sedikit sebanyak mengenai penempatan praktikum saya yang pertama iaitu SK. Berungis Tuaran...
Dengan visi sekolah iaitu "SK Berungis cemerlang menjelang Tahun 2015 di daerah Tuaran", sekolah ini menanamkan misi untuk dicapai iaitu "Mewujudkan sistem pengurusan dan pentadbiran yang berkesan untuk melahirkan modal insan yang seimbang dan cemerlang dari segi emosi, rohani, fizikal, sosial dan mental, melalui pengajaran dan pembelajaran yang berkualiti di sekolah"...
~ ...Setakat ini sahaja buat kali ini..Sampai ketemu lagi... ~

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved