ads

Jumaat, 13 April 2012

10 di kota kinabalu - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

10 di kota kinabalu - Google Blog Search


AKU DAN KEHIDUPANKU: Aku transit <b>di Kota Kinabalu</b>

Posted: 21 Mar 2012 09:00 PM PDT


Kami meninggalkan Labuan kira2 jam 9.10 pagi.
Sampai KK kira2 setengah jam kemudian.
Dan flight balik ke Senai pukul 6.30 petang.
9 jam menunggu.
Boleh mati kering kalau duduk kat Terminal Dua sahaja.
Maka,
pukul 10.30 pagi kami check in masuk apartment.
Boleh baring2,
boleh tengok tv,
boleh tidur,
boleh sembang2 bawah aircond.
Juga boleh letak barang sebelum pergi window shopping.
Wife aku pernah sampai ke sini.
Jadi senang urusannya.
Promenade Service Apartment.
Lokasi di Jalan Api-Api.
Cukup strategik lokasinya.
Senang nak shopping kata wife.
Senang nak pilih manik, kristal, mutiara dsbnya.
Kota Kinabalu.
Bandarayanya sesak.
Ramai orang.
Jauh beza dengan pemandangan di Labuan.
Yang kaya, yang miskin,
yang ada2 malah yang merempat pun ada.
Aku rasa bersyukur dengan apa yang aku ada.
Kota Kinabalu.
Yang wanita pergi ke Pasar Filipina,
memilih, membelek dan menawar harga.
Dan yang lelaki masuk Centrepoint.
Ada aircond, ada escalator.
Ada banyak gadget untuk dibelek.
Ada banyak kedai2 untuk orang lelaki.
Handphone accessories,
DVD,
T-shirt dan jersey,
kasut dan jeans,
juga melihat gelagat orang Sabah masuk shopping complex.
Takda beza dengan warga Semenanjung.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved