ads

Khamis, 12 April 2012

10 di kota kinabalu - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

10 di kota kinabalu - Google Blog Search


hidup ini sementara: Jalan-Jalan Cari Makan <b>di Kota Kinabalu</b> Sabah

Posted: 09 Apr 2012 07:59 AM PDT

Dah hampir setahun pun saya berkunjung ke Kota Kinabalu...
,tetiba rasa nk share pengalaman menyelinap n merayau kat Pasar Malam n Pasar Filipina mencari makan,antara perkara santai yang paling cm suka ialah makan dan jalan....pas tu tengok gelagat dan budaya orang.,,,jomm layan gambar CM.
CM takde camera muncung panjang DLSR tu ,,so gambar-gambar CM faham2 lerrr standard camera samsung cap hayam.....ayam pun kamera jugakkkan dari takde kamera.....Alhamdulillah,,,
        Elehhhh,,,kelapa muda pun  nk ambik gambauu bersepah kt Sepang niii,,,,
                   tapi kat sana murah arr sebijik 2 hengget,,,kt sepang rm 2.80 tauu,,
                      buah-buahan 3 paket saplohhh ringggit,,,,susahh nak cari kat sepang ni baikk beli....
                               blurrrr lakkk gambar nii,,,,rasanya ku pegang buah derian belanda,,di pusat penjaja
                               kundasang...
                               udang 4 ekor ,sotong 5 ekor,loabser sekor,,ikan sekor,,,hmmmm...makan 4 orang
                              ni hidangan pertama hari pertama sampai takut2 nk makan takut rege mahal..maklumlah
                              kamii cikgu sekolah yg berjalan tengah bulan naik kapal terbang tambang murah semua
                               bajet....sebab kalau kat bagan lalang sepang cam ni cecah jugak rm 100 lebih ni,,,tetiba
                              bila dikira hidangan gini cuma sekitar rm 30 lebihh jerr,,,wahhh murahh esokk bolehh
           rembatt seafoood lobihhhh sikittttt,,,,,murah,murahhh tau....
                                 loabsterrrr....kata orang ni makanan orang kaya,,,kaya jugakk kami ni eeek...
                                             rm 10 jerr sekorr keyyy,,,cerr makan kat hotel rabakk poketttt,,,,
                                    ni pisang hijau depa kata rm 2 sekeping
                                     cam kueh ketayapp jer kan....

                                   sup kaki hayamm,,,kiterrr snap gambauu jerr
                                     belinyerr idakkkk,,,,,apa barang kaki ayam,??,,ai nak peha ayamm
                                   tak ingat lah buah ni nama apa...avacado kot.
                                 che kiahh ciken wing,,,sedappp n murahhhh,,,
                             ikan tuna ok,,,besauu betul berapa tin sardin dapat buat ikan sebesauu nii...

CM memang suka dengan Sabah,,,hari tu Big Sale Air Asia,,tak tido malam CM menunggu berebut tiket murah,,,Alhamdulillah CM dapat tiket sehala RM 33 untuk bulan November ni,,,kali ni ai pi Sabah bawak cinta hati ai en somi dan anak-anak.....masa ni boleh makan lebih sikit sebab mengusung penaja...CM dapat tiket untuk 4 orang pi balik termasuk cukai dan segala bagai RM 500+...murah tak??murah lerr tu 4 orang....,,,sesungguhnyaaa saya sangat suka berjalan,,,jalan,,,jalan dan terus jalan,,makin tua makin kuat jalan,,,,,,,,mohon Allah murahkan rezekiku,,,,

0 ulasan:

Catat Komen

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved