ads

Isnin, 19 September 2011

10 di kota belud - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

10 di kota belud - Google Blog Search


cerita-kosong-ku: Cerita aku masa buat audit <b>di kota belud</b> ..

Posted: 31 Aug 2011 11:59 PM PDT

Salam semua ...

kali ini aku nak cerita secara ringkas perjalanan audit kitorang semalam di kota belud .. kitorang bertolak kira2 pukul 9 am dan sampai kat kota belud sekitar pukul 9.50 am .. dekat aje , lebih kurang 70 km dari bandar kota kinabalu .. dah sampai kat pekan tu, kawan aku ni pergi isi minyak dulu .. dia tak sempat isi di KK , terlupa !! padahal signal minyak kereta tu dah show merah .. huhuhu , takut dah aku ...

bila semua urusan dah selesai, kitorang plan laluan perjalanan plak untuk audit ni .. jalan mana yang nak diaudit dulu sehingga lah yang terakhir ... plan guna map .. ada 11 jalan kitorang plan nak audit semalam , daripada 11 jalan tu -- satu je jalan yang panjang kira2 13 km ... jalan yang lain tu semua teramat pendek , paling panjang pun 2.6 km ...

nama jalan yang panjang tu ialah jalan botong rosok ... banyak sangat rosak kitorang jumpa ketika buat tinjaun  ... aku ni jadi tukang rekod data , kawan aku pula seorang engineer berpengalaman , dia amik gambar sambil memandu ..

korang nampak gambar kat bawah tak ??? hehehe .. tu  gambar aku yang tengah buat
ukuran untuk tebal batu (aggregate) bahu jalan ... kitorang nak confirm je samada tebal tu 300mm ker atau tak !! biasanya average tebal batu bahu jalan ialah hanya sekitar 100-150 mm aje .. tp data yang bos aku dapat tu lebih dari 250 mm .. so sbb tu dia suruh kitorang buat spot-check / aduit la kiranya ... nak check balik, senang cerita !! ..


abes check jalan ni, kitorang makan tengahari ... sekitar jam 2 pm kitorang sambung keje dan habiskan semua jalan lain sebelum bertolak pula ke opis sekitar jam 3.30 pm .. sampai aje kat opis , aku blogging la ... hehehehe.

sekadar cerita ringkas perjalanan audit pada 12 ogos 2011 ...

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved