ads

Khamis, 29 September 2011

10 di kinabatangan - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

10 di kinabatangan - Google Blog Search


BLOG MIK: Bung Mokhtar <b>Kinabatangan</b> Akan TEWAS Sekiranya <b>...</b>

Posted: 06 Sep 2011 09:40 PM PDT


Anwar Ibrahim menghabiskan masanya selama beberapa hari menjual minyak pelincir di Sabah dan Sarawak.

Bersama sama dengan Khalid Gagap Menteri Selangor, mereka berdua telah melakukan "tour Aidil Fitri" dan difahamkan bajet sebesar RM1 Juta telah dibelanjakan dalam kunjungan mereka ke Sabah dan Sarawak…

Tak tahu dari mana Khalid Gagap dapat dana, tetapi semua peruntukan telah diturunkan kepada Ketua-Ketua Cabang PKR. Mereka senyum sampai ke telinga…!

Wow! Hebat sungguh peruntukan Anwar dan Khalid Gagap. Mantap….! Apakah bajet dan dana Selangor yang digunapakai? Atau Anwar sudahpun secure allocation daripada orang luar dalam berdepan dengan PRU13. Anwar nampak yakin sangat….

Nampaknya, Anwar dan Khalid Gagap sudahpun memberi perhatian khas kepada Sabah dan Sarawak dalam sambutan idulfitri kali ini. Banyak dana Selangor yang dibawa ke Sabah dan Sarawak, secara khusus dalam membulatkan semula tekad untuk 'change' yang berjaya dibawa oleh DAP sebelum ini dalam Pilihanraya Negeri Sarawak yang lalu.

Dalam mesyuarat dan pertemuan pimpinan Pakatan Rakyat; DAP secara khusus menyatakan rasa kecewa kerana kurang mendapat bantuan komponen dalam menarik undi masyarakat bukan Cina di Sarawak. DAP mahu PKR memberikan tumpuan lebih – setelah PAS gagal berbuat demikian dalam PRN Sarawak.

Sambutan di Sabah nampak lebih hebat berbanding Sarawak. Ini berdasarkan maklumat dalaman yang diberikan kepada blog ini. Mereka yakin, BN Sabah akan terus berdepan dengan krisis dalaman menjelang PRU13 nanti. Anwar secara peribadi – memaklumkan bagaimana UMNO Sabah sudah terpecah 3. Satu milik Musa Aman. Satu milik Shapie Apdal. Dan satu lagi kelompok LIAR yang sedia nak melompat pada bila-bila masa. Anwar ulang skrip 16hb September….!!

Anwar mahukan PKR memperkukuh jentera parti di peringkat paling bawah. Antara kawasan yang paling berpotensi untuk menang adalah PAPAR! Anwar jelaskan bagaimana Rosnah Shirlin akan menjadi liabiliti kepada UMNO jika terus bertanding di Papar.

Menarik ulasan Anwar – termasuk bagaimana Kinabatangan juga akan tumbang jika UMNO menggunakan calon sama.

sumber -

Blog Gelagat Anwar

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved