ads

Jumaat, 5 Ogos 2011

10 di semporna - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

10 di semporna - Google Blog Search


~Somewhere Anywhere~: Awan menyerupai kalimah Allah <b>di Semporna</b>

Posted: 05 Aug 2011 08:01 AM PDT

Labels:

Awan menyerupai kalimah Allah di Semporna

Petang tadi saya tergerak hati untuk membuat panggilan pada seorang kawan lama yang kini sedang mengajar di sebuah pulau di daerah Semporna. Lama juga lah kami berborak-borak dalam talian. Berkongsi cerita dan pengalaman hidup masing-masing sebelum menunggu  masuknya waktu berbuka puasa petang tadi.

Namun dalam banyak topik yang kami kongsikan. saya amat tertarik dengan sebuah cerita yang dikongsikan oleh kawan ini.

"Ko tahu dil, pada hari Isnin bersamaan 1 Ramadhan tu, semasa kami dalam bot dalam perjalan menuju ke sekolah, kami terpandang sebuah pembentukan awan yang indah di langit. Sunggh mengkagumkan..

Hari pertama puasa itu lebih kurang pukul 6 pagi, kami terlihat beberapa awan menyerupai objek kalimah Allah telah terbentuk di langit. Paling teruja bila ada juga awan yang membentuk ayat arab "Lailahaillahalah".

Kesemua kami yang duduk dalam bot itu sempat menyaksikan fenomena kebesaran Allah swt itu.. Ada masa nanti saya kirim mms gambar yang sempat kawan saya ambil pagi tu."


Wallahualam."

 

Keajaiban alam sebenarnya telah mendorong kita lebih merenungi bahawa agama Islam itu memang benar. Maha suci Allah. Allah Maha Besar. Betapa indahnya Ramadhan ini.

 

KLIK SINI untuk melihat bukti-bukti kebesaran Allah swt dan kebenaran al-Quran.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved