ads

Jumaat, 1 Julai 2011

10 di tawau - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

10 di tawau - Google Blog Search


Bantahan Perhimpunan Haram <b>di Tawau</b>, Sabah | Junaidiey Dot Com

Posted: 01 Jul 2011 08:01 AM PDT

Sebelum aku memulakan penceritaan, ingin aku jelaskan bahawa aku tidak memihak pada mana-mana pihak. Entry ini sekadar perkongsian dari Tanah Tumpah Darahku, Tawau Sabah.

Apakah yang dimaksudkan dengan Perhimpunan Haram? Perhimpunan Haram bermaksud sebuah perhimpunan sekolah perhimpunan yang ditaja oleh Pihak tertentu dan tidak mempunyai permit. Mengapa tiada permit? Hal ini adalah kerana permit yang dipohon tidak akan diluluskan oleh pihak berwajib.

Aku masih tiada pengalaman menyertai mana-mana perhimpunan haram. Baik di Tawau, ataupun diluar kawasan Tawau. Hanya yang pernah, Perhimpunan Belia 2011 Kuching Sarawak saja. Berikut petikan berita yang aku dapatkan dari BERNAMA.

Di TAWAU, empat pertubuhan, dua daripadanya Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) membuat laporan polis di sini bagi membantah rancangan kumpulan pengacau untuk mengadakan perhimpunan pada 9 Julai ini di Tawau.

Ketua Pemuda Umno Bahagian Kalabakan, Gasing Saling bersama wakil Kelab Sukan Komuniti Sebatik, Kelab Tinju Amatur Tawau dan Umno Cawangan Kampung Perdana, membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Tawau pada 9 pagi tadi.

Pertubuhan berkenaan meminta pihak berkuasa supaya mengambil tindakan sewajarnya bagi menghalang rancangan perhimpunan haram yang dikatakan akan dibuat di kawasan Pasar Tanjung, Tamu Takada dan Pasar Sin On.

"Kita berharap orang ramai tidak mengambil bahagian dalam perhimpunan haram berkenaan kerana ia boleh menggugat keamanan dan keharmonian hidup rakyat pelbagai kaum di negara ini," katanya.

Gasing berkata beliau mendapat maklumat kononnya kira-kira 1,000 orang akan mengambil bahagian dalam perhimpunan berkenaan dengan 1,500 helai baju kuning telah dicetak untuk Sabah dan 200 helai daripadanya sudah dijual.

Terima kasih warga Tawau kerana masih ada yang menjaga keharmonian daerah kita.

nota kaki: ini entry SEO. Tumpang keyword perhimpunan haram. tongue

Popularity: 1%

Ini lebih menarik:

Menarik hari ini:

Bantahan Perhimpunan Haram Di Tawau, Sabah thunderbird50 getym11 fb junaidieycomseksi google+ pr2 nikita-willy-111
You can leave a response, or trackback from your own site. Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Edrie Hashim Projek Pistol <b>di Tawau</b> | Puadede.Com

Posted: 28 Jun 2011 07:53 AM PDT

ProjekPistol-Borneo-Tour-1

Ini bukan kali pertama penerbit album dan pencipta lagu terkenal, Edrie Hashim berada di Tawau, malah sudah beberapa kali ke sini dengan pelbagai kegiatan dan urusan. Imej yang ada pada ketua kumpulan Projek Pistol ini yang mungkin meletakkannya sebagai seorang artis yang mempunyai peminatnya tersendiri di Tawau. Almaklum sajalah, Tawau yang begitu sinonim dengan artis imej rock ini, pasti laku punya… alasan paling kukuh? Edrie Hashim gondrong siap rebonding lagi tau!

Petang tadi, aku berkesempatan untuk memenuhi jemputan makan tengah hari untuk sesi bertemu peminat Edrie Hashim dan artis Projek Pistol di Sidrap Corner, Tawau. Walaupun datang lewat daripada yang dijanjikan, namun aku dan LisaAli bertenang. LisaAli sempat lagi bertanya, tiadakah orang kenal dengan kita ni. Jawabku mudah, orang di sini tidak berFB atau berblog… ketawa!

.

Sempat mengambil beberapa gambar sebelum ketibaan Edrie Hashim Projek Pistol, memang sempoi gaya kami tapi santai. Ada beberapa orang makcik lalu dan berhenti memerhatikan poster di dinding kaca Sidrap Corner dan aku juga ada terdengar keluhan dua anak muda rock yang mungkin dalam perjalanan untuk ke bus station Sandakan….

Hoi gila kau, aku minat Edrie Hashim ni… Alaaah kenapalah hari ini, bukan hujung minggu. Masa kita mo bejalanlah dorang buat bah! Tidak sempat kita mo triping di Fire!

Info event:
Projek Pistol Borneo Tour 2011 Tawau, Sabah.
Live showcase 29 Jun 2011
FIRE Clubbing Star
Penganjur Sumber Karya Seni

.

Penganjur tiba, artis tiba, Sidrap Corner semakin sesak. Artis mula menjamu selera dan kami menemui Encik Jamil Aziz, memperkenalkan diri kepadanya, lalu diperkenalkan dengan barisan artis. Telefon aku berdering, aku biar LisaAli mengambil gambar dan bertanya khabar2 artis.

Di akhir pertemuan, aku sempat bertemu dengan wartawan penyiaran Melodi dan Fuh. Esok saja aku kisahkan pertemuan selanjutnya kerana esok jam 4 petang, Tawau Bloggers Unity ada program tersendiri di Arena Cafe dengan artis Projek Pistol ini. Tak sabar nak terjah!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved