ads

Sabtu, 11 Jun 2011

10 di kunak - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

10 di kunak - Google Blog Search


KUNAK PRESS - gerbang maklumat siber: Gesaan tambah mesin ATM <b>di Kunak</b>

Posted: 05 Apr 2011 05:46 AM PDT

cutting-news

. Dua buah bank yang beroperasi di pekan Kunak sekali lagi digesa supaya menambah bilangan mesin juruwang automatik (ATM) masing-masing kerana kemudahan itu sangat penting dan diperlukan oleh masyarakat di sini terutama pelanggan yang memerlukan kemudahan itu lebih-lebih lagi semasa hari cuti atau hujung minggu.

Timbalan Ketua Penerangan Angkatan Muda Keadilan (PKR) Sabah, Citra Masadi berkata orang ramai terpaksa beratur panjang untuk menggunakan mesin ATM di luar premis kedua-dua bank tersebut. Dua buah bank yang beroperasi di sini ialah Maybank dan BSN.

"Keadaan lebih sukar pada cuti hujung minggu", katanya.

Citra berkata, pihak pengurusan bank perlu bertindak segera dalam mengatasi masalah ini kerana beliau difahamkan, perkhidmatan itu bukan sahaja diperlukan oleh pekerja di sektor awam malah ia juga adalah kemudahan bagi pekerja di sektor perladangan yang kini terpaksa menggunakan perkhidmatan ATM untuk mengeluarkan wang gaji mereka.

"Saya dapati ramai orang terpaksa beratur panjang sejak tiga hari lalu untuk mengeluarkan wang", katanya kepada wartawan pada Ahad, sambil menambah ada kalanya perkhidmatan mesin ATM itu tergendala.

Sementara itu, Ahli Majlis Daerah Kunak, Abdul Rahim Wahab berkata beliau pernah membangkitkan perkara itu di media cetak pada Disember 2009 tetapi tidak ada sebarang tindakan dilakukan oleh pihak bank di sini.

Abdul Rahim juga berkata masalah akibat kekurangan mesin ATM itu turut dialami pelancong yang berkunjung ke daerah ini.

. Call for more ATMs in Kunak

Malayan Banking Berhad (Maybank) and Bank Simpanan Nasional (BSN) here were urged to put additional automated teller machines (ATMs) for the convenience of the people.

Sabah Parti Keadilan Rakyat (PKR) Youth Deputy Chief Citra Masadi said such facility is a necessity especially on weekends and holidays.

He said there are only two ATMs in Kunak at the moment and during weekends and holidays there would be long queues at the outlets.

Many clients use the facility including plantation workers. To make matters worse, he said sometimes the ATM machines were out of order.

Kunak District Councillor, Abdul Rahim Wahab said the matter was highlighted in 2009 but that there was no action forthcoming.

"If other districts could have more than two ATMs, why can't the banks in Kunak also do the same?", he said.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved