ads

Rabu, 21 Mei 2014

10 di lahad datu - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

10 di lahad datu - Google Blog Search


Lelaki Bersenjata Culik Pengurus <b>Di Lahad Datu</b> Lari Ke Selatan <b>...</b>

Posted: 05 May 2014 11:33 PM PDT

Adakah anda ingin mengikuti jejak langkah Adira untuk dapatkan kulit CANTIK & PUTIH? Dapatkan disini
"Peluang Bekerja Di AUSTRALIA Gaji Lumayan"..KLIK SINI..

culik Lima lelaki bersenjata berpakaian seragam ala tentera yang menculik seorang pengurus ladang ternakan ikan warga China melarikan diri ke selatan Filipina selepas satu kejadian tembak-menembak ketika dikejar oleh pasukan keselamatan Malaysia.

Dilaporkan bahawa lima lelaki bersenjatakan senapang M.16 menggunakan sebuah bot laju menceroboh masuk ke ladang ternakan ikan Wonderful Terrace Sdn Bhd apabila seorang pengawal mempersoalkan kehadiran mereka di kawasan itu pada kira-kira pukul 11.45 pagi Selasa.

Bagaimanapun, kumpulan bersenjata itu mengarahkan pengawal untuk masuk ke dalam bot, pengurus warga China dari Guangzou iaitu Yang Zailin, 34, yang keluar untuk menyiasat mengenai kekecohan yang berlaku tetapi sebaliknya diculik oleh kumpulan berkenaan.

Di sini Di Himpunkan Kisah Pelik dan Lucu, Anda Pasti terhibur...
"Mencari Peluang Bisnes Dari Rumah Dengan Modal Kecil? Klik Sini"

Kumpulan lelaki bersenjata itu kemudiannya memaksa pengawal tersebut untuk melompat keluar dari bot mereka, sebelum melarikan diri ke perairan antarabangsa.

Sebaik sahaja perkara itu dilaporkan, pasukan keselamatan Malaysia memintas kumpulan lelaki bersenjata berhampiran dengan pulau sempadan Malaysia tetapi kumpulan itu berjaya melarikan diri ke kawasan terumbu karang sebelum menyeberangi ke selatan Filipina.

Menurut beberapa pegawai, kumpulan lelaki bersenjata melakukan beberapa pusingan ketika dikejar oleh pasukan keselamatan Malaysia yang ditempatkan di kawasan itu.

Pesuruhjaya Polis Sabah, Datuk Hamza Taib, yang memberi penerangan kepada Ketua Menteri, Datuk Musa Aman mengenai kejadian terbaharu, dijangka akan mengadakan sidang media kemudian pada Selasa.

Pada 2 April lalu, pelancong warga China Gao Hua Yuan, 29, dan pekerja resort Marcy Darawan , 40, telah diculik dari Singamata Reef Resort di Semporna.

Kedua-duanya ditahan oleh kumpulan lelaki bersenjata yang menuntut wang tebusan di selatan Filipina.

Incoming search terms:

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved