ads

Khamis, 10 April 2014

10 di tuaran - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

10 di tuaran - Google Blog Search


Bendera Israel Berkibar Megah <b>Di Tuaran</b> Sabah? | SUARA BEBAS <b>...</b>

Posted: 07 Apr 2014 05:50 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Agak terasa anih juga bilamana melihat gambaran bendera Israel berkibar megah di Tuaran, Sabah. Khas nya di Raintree Beach Resort atau lebih terkenal lagi dengan nama Beach and Golf Resort, Mimpian Jadi .

Punca sebenar bendera Israel dikibarkan <b>di Tuaran</b>, Sabah

Posted: 08 Apr 2014 04:31 AM PDT

Punca sebenar bendera Israel dikibarkan di Tuaran, Sabah - Pengibaran bendera Israel di Raintree Beach Resort, Tuaran, Sabah menggemparkan seluruh Malaysia sehingga dikecam hebat di laman-laman sosial, media dan blog-blog tempatan.

Ramai tidak berpuas hati dengan tindakan itu kerana ia dikatakan menyentuh sensitiviti umat Islam yang di Sabah. Ini berikutan tindakan tentera rejim zionis Israel menindas umat islam di Palestin. Selain itu, Malaysia juga tidak pernah mengadakan hubungan diplomatik dengan negara Israel.

Pengibaran bendera itu berpunca daripada sebuah syarikat perfileman dari China yang sedang melakukan penggambaran filem The World Stewardess Contest (Pertandingan Pramugari Dunia) sejak seminggu lalu di resort berkenaan.


Untuk pengetahuan, filem berkenaan menceritakan berkenaan pramugari dari seluruh dunia mengadakan pertandingan di resort tersebut. Bendera itu mungkin menggambarkan negara seorang daripada peserta yang bertanding.

Bagaimanapun, Pergerakan Pemuda Umno Tuaran telah pergi ke resort berkenaan untuk menyiasat apa yang berlaku dan meminta pihak pengurusan syarikat China itu untuk menurunkan bendera Israel.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved