ads

Sabtu, 25 Januari 2014

10 di ranau - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

10 di ranau - Google Blog Search


BLOG SABAH: 10 <b>di ranau</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Jan 2014 01:34 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SABAH: 10 <b>di ranau</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jan 2014 01:16 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

alkisahnya OUR SweetHeart: Special <b>di Kundasang</b> :-)

Posted: 16 Dec 2013 11:40 PM PST

Hari terakhir di Kundasang harus la shopping kan... kat tepi2 jalan tu ada byk gerai2 jual buah, sayur, kerepek dan segala macam la. Tapi kalau ler datang sini naik keter je harus aku borong sayur2 tu.... murah giler beb!!! Geram betul aku tengok kobis pepel, asparagus, brokoli bagai tu.... sbb naik flight aku pun tengok aje laaa.... snap2 gambar sudah... hahhahahhaaaa....
Ada jual buah2 yg dah siap dipotong ni... tapi beli ikut2 nasib la.. nampak cam best tapi bila beli ada yg dah tak sedap... huhuhuuu....
Okeh selain daripada tempat2 menarik di area Kundasang dan Ranau yg telah aku share dalam entry yg lepas, ada benda lain yg harus di cari bila jejak je kat Kundasang ni... walaupun banyak lagi sebenarnya tempat menarik yg aku tak sempat jejak.... maklumlah time aku sampai sini cuaca tak baik lak tu... berkejaran dengan hujan :-) Takpe la, ada rezeki InshaaAllah kami datang lagi.... kita lawat tempat2 lain yg tak berkesempatan tu kan....

Hmm hasil dari kajian aku sebelum ke Kundasang ni, ye lah haruslah carik segala info kan... google je macam2 info dari blogger citer pasal Kundasang ni... so aku kumpul2 ler maklumat tu semua kan...

So sesampai je kat Kundasang ni try le cari ye.... :-)

1. Chicken Wing Bakar.

Merata rasanya jual chicken wing kat Kundasang ni... tapi yg jadi peberet aku yg kat area kedai kat Pekan Kundasang tu... mmg terbaeekkk la!! Masa nak balik siap tapau lagi menjadi santapan otw ke KK :-)



Selain chicken wing ada gak tongkeng (org sana panggil bontot) ngan pedal... semua sedap2 la... harus cuba tau!!

Harga chicken wing RM1.50 seketul, yg tongkeng ngan pedas RM1 kalau tak silap la :-)

2. Buah Taram.

Buah Taram ni bermusim ye... Kebatulan masa aku pergi tu mmg musim buah taram ni... senang2 je la nak carik... tapi yg biasa dijual lom masak lagi kena tunggu 2-3 hari katanya... buah ni biasanya tak boleh bawa masuk hotel sbb baunya kuat sama cam durian gak.... eh time aku gi tu pun musim durian gak... merata jual tepi2 jalan... sempat gak merasa... sama je cam kat semenanjung :-)) hahhahahaaa....

Ok ni rupa buah taram... rasa sedap la jugak... tapi not my taste hahahahahaa... sedap lagi durian... ngeee :-P Tapi buah ni senang je kopeknya banding durian... kih kih kih....


3. Kerepek Bayam atau Bayam Goreng

Ada dua perasa, yg pedas walaupun bagi aku tak pedas pun... hahaha dengan tak pedas... cuba ler dua2.... :-) Harga RM5 tiga bungkus. Tapi rasanya sedap lagi hat jual kat Cameron tu... hahahhahaa....

4. Strawberry 

Harus cuba strawberry Kundasang ni... yg aku beli tak masam plak... sesedap rasa jer... cicah plak dgn susu pekat ke nutella... mmg kaw kaw laaa :-)) Ada jenis besar dan jenis kecil2... yg aku beli ni besar2... RM10 sepeket...



Dan ada lagi yg aku tak dapat cari sbb tak musim katanya... buah mata kucing hijau dengan avocado pepel... kempunan... hahahhahaa.... paling aku kempunan avocado la... sedap giler dok terbayang makan avocado cicah susu pekat manis tu... cam makan eskrim ko.... harus terjah cold storage ni carik... huahuahuaaaa....

Ok next entry, last tempat lawatan kat Kundasang ni..... Kundasang Memorial War.... memang cantik ambil gambar dalam ni :-) Tak sia2 datang... hihi...

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved