ads

Khamis, 12 Disember 2013

10 di tawau - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

10 di tawau - Google Blog Search


AMIE&#39;S LITTLE KITCHEN: Jalan-Jalan Cari Makan <b>di Tawau</b>

Posted: 04 Dec 2013 06:13 AM PST

Anak-anak malaslah pulak ikut kami keluar jalan-jalan di sekitar Tawau. Fuad & Fairuz lebih suka lepak dalam bilik. Amie & Encik Suami saja yang meronda. Kami masuk ke Pasar Gantung, beli sepasang telekong dan beberapa helai kain alas meja, selepas itu cari tudung di beberapa buah kedai berhampiran. Encik Suami ajak minum air kelapa muda... tapi Amie asyik terbayang sayap ayam panggang di gerai-gerai yang bersusun bersebelahan dengan Pasar Gantung.
Dalam hati memang dah pasang angan-angan nak beli sayap ayam panggang sebelum balik ke hotel!

Tapi sebelum itu temankan Encik Suami minum air kelapa muda di tepi laut. Amie sempat sedut air kelapa pandan dan makan isinya sekali! Wadeeehhh... penuh rasa perutku!


Kami jalan-jalan di tepi laut berhampiran Jeti Tanjung.
Sempat menyaksikan mentari senja yang beransur-ansur kembali ke tempat peraduannya.

Dan... akhirnya, dapat juga sayap ayam panggang idaman!
Sesiapa yang pernah berkunjung ke Tawau pasti tidak dapat melupakan keenakan sayap ayam panggang bersama kuah pencicahnya yang lazat, cukup rasa masam, manis, pedas... mmmmm Amie tak pernah temuinya di mana-mana walaupun seringkali menikmati hidangan yang sama di Kundasang, Kota Kinabalu, Tanjung Aru  hatta Lahad Datu!

Cukuplah jalan-jalan cari makan di sekitar tempat penginapan kami di Belmont Marco Polo Hotel. Kami ada murtabak Jawa, nasi goreng, sate ayam, lontong.... sayap ayam panggang!


0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved