ads

Selasa, 17 Disember 2013

10 di kudat - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

10 di kudat - Google Blog Search


Gempar! Pesawat Maswings Terhempas <b>di Kudat</b> (12 Foto <b>...</b>

Posted: 11 Oct 2013 07:08 PM PDT

Gempar! Pesawat Maswings Terhempas di Kudat (12 Foto) | Berita pesawat terhempas di Malaysia memang cukup menggemparkan kerana ia merupakan kes yang amat jarang berlaku terutama melibatkan pesawat penumpang. Baru-baru ini sebuah pesawat Maswings yang merupakan anak syarikat MAS telah terhempas di Kudat. Melayukini.net difahamkan pesawat berkenaan telah terhempas di kawasan sebuah rumah dan mengakibatkan dua orang maut dan membabitkan 16 orang mangsa. Anda boleh lihat gambar pesawat maswings terhempas di bawah ini.

mas5

Dilaporkan dua penumpang parah apabila sebuah pesawat ringan milik MAS terhempas di Lapangan Terbang Kudat berhampiran Kampung Sin San jam 3.30 petang tadi. Pesawat itu juga dijadualkan berlepas dari Kota Kinabalu menuju ke Kudat. Menurut Balai Bomba dan Penyelamat Kudat, kesemua 16 mangsa berjaya dikeluarkan daripada pesawat. Seramai 10 anggota dikerahkan ke lokasi kejadian sejurus menerima panggilan kira-kira jam 2.54 petang. Dilaporkan terdapat tumpahan minyak susulan nahas itu. Punca kejadian masih dalam siasatan. Laporan awal insiden itu berlaku apabila pesawat tergelincir dan terbabas di sebuah kampung di Kudat apabila membuat pendaratan cemas.

Gambar Pesawat MASwings Terhempas Di Lapangan Terbang Kudat

Update: Dua orang disahkan meningga dunia akibat insiden tersebut. Mangsa yang maut dikenali sebagai Tan Ah Chai, 96 dan juga pembantu juruterbang Marc Joel Bansh, 22.

mas6

mas7

mas8

mas9

mas11

mas13

mas14

mas-wing

mas1

mas2

mas4

P.S. I – Koleksi Rumah Paling Pelik Di Dunia
P.S. II – Luar Biasa! Restoran Dibina Bersebelahan Air Terjun
P.S. III – Seram! Bandar Berhantu Di Amerika Syarikat

Sumber : Melvister

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved