ads

Khamis, 31 Oktober 2013

10 di semporna - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

10 di semporna - Google Blog Search


be a one ~ : kemalangan maut <b>di semporna</b>

Posted: 23 Jul 2013 07:49 AM PDT



gambar  nie ambil kat FB.. tapi Lia dah edit sikit bahagian yang dihitamkan tue sebab tue orang yang terlibat dalam kemalangan ..
Marilah bersama-sama kita sedekahkan Al-Fatihah... Takziah kepada mangsa
Berdasarkan info dari FB, kemalangan nie berlaku di antara kawasan Semporna ke TawauSabah..
Bukan nak cakap apalah, tapi bas dari Syarikat nie... Syarikat Manis selalu accident antara satu sama lain ... Macam yang anda tengok di atas nie... Mungkin dah takdirkan tapi adakalanya semua nie berlaku sebab kecuaian pemandu yang suka sangat memandu laju ... 
Jalan kat Sabah nie, bukan ada jalan yang lurus.... Hampir 80% jalan di Sabah nie macam jalan ular ditambah lagi jalan yang kurang rata... bukit tue memang tak payah cakaplah... 
Lia memang sangat berpengalaman dengan bas-bas ekspress nie.. Eyalah, dulu-dulu selalu je naik bas pulang balik Sandakan ke Kota Kinabalu dan sebaliknya... 
Harap-harap lepas nie, tiadalah lagi kejadian seperti ini ... Pemandu-pemandu janganlah suka sangat memandu laju, kalau nak rasa memandu laju tue, pi lah Formula One ka... 
Tadi juga Lia terima berita pakcik Lia dilanggar ... Kereta Kancil langgar kereta yang dia pandu di traffic light ... alhamdulillah, pakcik ok juga.. kereta pun rosak sikit je, cuma kereta yang melanggar yang rosak teruk ... 
Apapun.. berhati-hatilah dijalan raya... 

2/9/2013: Cubaan Seludup Diesel Dan Petrol <b>Di Semporna</b> Gagal <b>...</b>

Posted: 02 Sep 2013 03:51 AM PDT

Angkatan Tugas Bersama Dua (ATB2) menggagalkan cubaan menyeludup sebanyak seribu 855-liter diesel bersubsidi dan seribu 960-liter petrol bersubsidi melalui perairan Semporna, di Tawau SEMALAM.

Dalam kenyataan di Tawau, Pegawai Perhubungan Media, Markas ATB 2, Mejar Mohammed Fahmi Ishak berkata dalam kejadian pada 6-setengah petang itu, lima lelaki rakyat tempatan berusia antara 15 dan 45-tahun turut ditahan.

Ia adalah hasil tindakan beberapa penduduk kampung yang mengesyaki aktiviti pemindahan minyak di antara dua bot, yang melaporkannya kepada anggota tentera di Pos Pulau Danawan.

Hasil pemeriksaan, sebanyak 109-tong plastik mengandungi minyak diesel dan petrol ditemui di dalam kedua-dua bot berkenaan yang sedang dalam proses pemindahan.

Kedua-dua bot itu diserahkan kepada Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia untuk tindakan lanjut.

~alizaali/Bernama.

~mdre

0 ulasan:

Catat Komen

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved