ads

Khamis, 12 September 2013

10 di tenom - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

10 di tenom - Google Blog Search


Penyokong Pembangkang <b>Di Tenom</b> "Berlarian" Kecut Melihat <b>...</b>

Posted: 24 Apr 2013 12:23 AM PDT


PENYOKONG parti pembangkang di Tenom seolah-olah tidak bermaya melihat tekanan yang mereka hadapi seolah-olah "kecut" dan "berlarian" ingin meninggalkan parti apabila melihat sokongan yang diberikan kepada Dato Seri Najib Tun Razak, Perdana Menteri dan BN amat dasyat.

Senario ini dilihat apabila "parti bilis" seperti SAPP dan STAR termasuk PKR dilihat tidak dapat menyaingi kekuatan BN daripada segi sokongan. Walaupun parti SAPP, STAR dan PKR mendakwa bahawa penyokong mereka ramai di Parlimen Tenom, tetapi hakikat sebenarnya adalah tidak. Dakwaan tersebut sebenarnya hanya menjurus kepada beberapa kampung yang menjadi pusat tumpuan mereka sahaja tetapi kampung-kampung lain tidak menerima kehadiran parti berkenaan.

Naaaaa....inilah yang dinamakan "kecut"......tingu punya tingu, mimang nda ramai bha penyokong parti pembangkang di Tenom tu. Dalam setiap aktiviti parti pembangkang, mereka selalu utarakan bahawa sambutan terhadap parti adalah amat memberangsangkan. Lihat sajalah semasa hari penamaan calon pada 20 April yang lepas itu. Nda berapa ramai sebenarnya penyokong tu......itu sebenarnya adalah psikologi parti bahawa sokongan tidak kuat.

Kedatangan PM yang ditunggu oleh masyarakat Tenom yang mula datang sejak dari 6.30 pagi ditelah mula sambut meriah oleh mereka. Khemah yang disediakan penuh dengan orang ramai yang dianggarkan seramai  9 ribu orang menyatakan sokongan mereka terhadap PM tidak berbelah bagi termasuk dengan memakai baju "Gelombang Biru".

Dalam ucapannya, PM menyatakan bahawa kerajaan persekutuan sentiasa memberikan perhatian terhadap Sabah termasuk mengimbangi pembangunan antara Sabah dan Semenanjung. Beliau juga menegaskan bahawa kerajaan sentiasa menyokong penuh pemberian tanah oleh kerajaan negeri kepada rakyat

P/S : TATAP BN......NDA DA PELUANG PEMBANGKANG MAU KASI RAMPAS KERUSI DUN ATAUPUN PARLIMEN DI TENOM TU.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved