ads

Isnin, 19 Ogos 2013

10 di tenom - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

10 di tenom - Google Blog Search


DAP/PKR Jadikan Ahli Parti <b>Di Tenom</b> Sebagai "Hamba" Dapatkan <b>...</b>

Posted: 23 Apr 2013 11:14 PM PDT


GARA-GARA tidak mendapat sokongan yang padu daripada pengundi dan masyarakat di Tenom, parti DAP/PKR telah menjadikan ahli-ahli mereka yang kebanyakannya orang Tenom sebagai "HAMBA" untuk mendapatkan sokongan rakyat. Waduhhhh.....melampau juga????
Rombongan mereka sekitar dalam 50 orang itu telah dikerahkan untuk berlegar-legar di kawasan pekan Tenom sempena lawatan Dato Seri Najib Tun Razak, Perdana Menteri ke Tenom pagi tadi, 24 April 2013.

Taktik yang digunakan oleh DAP/PKR itu adalah jalan pintas untuk berjumpa dengan pengundi tanpa perlu bersusah-payah mengeluarkan kewangan. Kehadiran masyarakat dari seluruh pelusuk daerah Tenom ketika itu yang ingin menemui PM dipergunakan dengan licik oleh DAP/PKR tanpa menyedari bahawa mereka telah diekori. Sempat lagi mereka itu kasi promosi kapada kami. Hahaha.....naaaa....kadapatan suda kamurang tu.

Melalui taktik yang digunakan itu, saya....hihihi...."MR. TJ" sampat di kasi kempen lagi oleh mereka. Sia make 'donno' ja la padahal dalam hati sia ketawakan mereka. Cakap pun tidak pandai, macam mana mahu berkempen. Fakta tidak ada, merapu, kutuk kerajaan padahal anak-anak mereka menerima bantuan daripada kerajaan.....malah hantam jak suru pengundi supaya sokong DAP/STAR. Hahaha....kesian mereka tu.

Tinjauan "Mr. TJ" dengan menemui semula beberapa orang masyarakat yang di kasi kempen oleh mereka sebelumnya.....kebanyakan mereka 'kabur-kaabur' dan tidak faham penerangan oleh DAP/PKR itu. Menurut mereka lagi bahawa kedatangan mereka ke pekan Tenom adalah untuk memberikan sokongan kepada kerajaan dan dan kedatangan PM.

Apa yang melucukan juga ialah apabila 3 orang yang "MR. TJ" temui itu adalah kebetulan penyokong PKR. Sempatlah "MR. TJ" risik-risik pendapat mereka tu berkaitan dengan PKR dan BN. Menurut mereka,...."kami ni mana-mana saja, memang kami sokong PKR tapi kadang kala kami tidak yakin dengan PKR kerana susah mau cakap la. Tingu la nanti."

Menyentuh berkaitan peluang calon bagi kerusi P.181 Tenom iaitu MASDIN BIN TUMAS, pengundi ketika ditanya ada yang tidak mengenali beliau dan tidak yakin bahawa beliau boleh mencabar. "MR. TJ" juga sempat bertanya berkaitan peluang calon parti pembangkang lain iaitu HASMIN @ AZROY BIN ABDULLAH, parti STAR;  JAINEH BIN JUAYA @ JIMMY JAWATAH, parti SAPP; MUTANG @ SYLVESTER BIN DAWAT, parti KITA.....menurut mereka, macam rojak sudah muka-muka calon tu sampai tidak tahu siapa mahu pilih tetapi mereka yakin akan sokong parti yang sudah berjasa kepada rakyat.

Apa macam itu PKR/DAP???? Jangan jadikan ahli-ahli parti kamurang tu sebagai "Hamba" untuk memenuhi percaturan kamurang tu di peringkat pusat. Susah la kalau itu macam. Aiyaaaaa............

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved