ads

Jumaat, 12 Julai 2013

10 di kota kinabalu - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

10 di kota kinabalu - Google Blog Search


mystories: berjimba <b>di Kota Kinabalu</b>! (1)

Posted: 08 Jul 2013 12:11 AM PDT

29 jun hingga 2 julai lalu, kami sekeluarga bersama keluarga besar mertua berkampung di KK, negeri di bawah bayu.... hahah, memang havoc la plane AirAsia dek kerna ramainya anak menantu aji Manan... cucu-cuculah yang paling excited, ramainya yang first time naik airplane! :) 
booking di buat seawal bulan March kalau tak silap.... mase promo..... dalam promo pun, kami anak-beranak je dekat RM1500 untuk AA saje..... garu kepala kejap!!
pagi-pagi lagi budak-budak ni dah bangun, punyalah semangat nak berjalan..... senang je kejutnya, tak macam kejut bangun tuk gi sekolah hahaa :p
my gurl dgn jejaka-jejaka hencem
tgh tunggu mak-mak bersiap [ayah snap the pic]
flight AA yang akan menerbangkan kami adalah pada jam 10.20 pagi Sabtu.... Alhamdulillah, meredah jalan ke LCCT jam 7 lebih pagi sangat mendamaikan, bersama mood yang sangat baik.... berjumpa dengan geng dari Perak dan KL lainnya di LCCT untuk makan pagi..... :)
my anak teruna di'usha' oleh anak dara sebelah semasa breakfast... 
rambut jarang pun ada yang nak..... hahaa.... 
anak i yang pemalu, dia nak larikkkk!!
usai breakfast, settle urusan luggage dan check in semua, menunggu detik nak panjat airplane la pulak......
travel atas awan dengan nabihah di bahagian kanan mamanya di sebelah tingkap, mamanya yang dok di tengah meriba nuha dan fawwaz di belah kiri.... owwhhhhhh sangat tidak selesa.... ayah? di kerusi belah sana duduk sama-sama dengan mat saleh..... kejap-kejap fawwaz nak pegi kat tempat ayah.... kejap-kejap datang kat seat mama dan dok berdiri mengadap passenger seat belakang main cak-cak..... kejap-kejap gaduh dengan kakak...... kejap-kejap adik merengek lemas...... pastu tetiba abang nangis nak susu dia....... gawat!! bagi main henpon, barulah duduk elok..... mujurlah hanya 2 jam setengah saja dok terperosok dalam perot pesawat...... [tu pun rasa macam sepuloh jam]..... mase tuh rase tobat sangat tak nak naik plane lagi, kalau boleh gi kk naik ferry, sanggup lagik kuredah hahaa :)
aktiviti anak-anak dalam flight....
 akhirnya sang hero pun 'tumpas'
 budak tembun ni 'tumpas' lagi awal
dapatlah mama makan nasi briyani dengan aman bahgia.... :)
 anak dara ni paling excited..... langsung tak zzzzz
mengadap spageti sorang-sorang.... habis licin!!
bagi orang yang sangat susah tidur dalam kenderaan mahupun pesawat..... mama merasa adalah sangat tak best travel atas awan ni.... takde benda lain yang boleh ditengok kat luar tingkap.... mase nak take off dan landing je nampak pemandangan indah..... yang lain, putih melepak..... sangat bosan..... nasib lah ada anak-anak yang mencetuskan 'keceriaan' pertama kali naik AA... hahaaa
yang bestnya AA ni, makanan dia sangat sedap..... nasi briyani tuk mama dan ayah, spageti bolognese untuk kakak dan sate untuk fawwaz, markah A+ mama bagi...... gud job AA!
sampai KK melepasi waktu makan, alhamdulillah perut sudah diisi, kita pun senang hati....
selamat menjejak kaki ke Kota kinabalu..... 
ayah sembang dengan adik iparnya aka my luvly biras
kami menyewa sebuah avanza dan 2 buah van 12 seater untuk membawa ahli rombongan yang besar ni... 15 dewasa dan 19 cucu kesemuanya..... aisehh, lupa pulak tangkap gambar ramai-ramai..... ade dalam camera.... bukan dalam henpon mak..... nantilah update kemudian.... ngheee
selama 4 hari dan 3 malam ni, kami menumpang di Likas Square apartment, bersebelahan sabah trade center..... 4 apartment kami sapu bersih..... hahaaa.... kaya tokeynya.... dalam tiap apartment, ada tiga bilik tidor yang selesa, ruang tamu yang luas, dapur untuk memasak megi pun ada..... oleh kerana mak yang tua di apartment itu, jadi mak pilih master bedroom laa.... hehee sian my biras yang tudung biru di atas tue.... jangan marah!! :)
petang itu selepas sampai di apartment, kami yang ibu-ibu ni hanya berehat di rumah masing-masing.... yang bapak-bapak dan ibu-ibu yang takde anak kecik keluar meronda kawasan dan cari makan malam......  likas ke KK hanya memakan masa lebih kurang 15 minit saja by kereta.... depends on traffic juga.....

malamnya, dijamu dengan seafood segar dari pasar malam, belakang pasar philipines yang famos di tengah kota Kinabalu tu..... tapau aje kaedahnya.... dengan anak-anak kecik sangatlah haru okey, kalau makan kat kedai..... :)
udang harimau bakar, ikan apa ke namanya ntah bakar [lupa la tuh :P ], sotong bakar, ayam panggang..... dan paling special warna hijau tu adalah kerabu rumpai laut, latok namanya..... sangat sedap dan mama memang rasa kulit muka kembali menegang..... hahahaaaa apekah?
owwhhh abc orang kk juga sangat sedaaappppp, yummmmmmeeeeeeeh!!
alhamdulillah, malamnya, kami tidur dalam keletihan dan kekenyangan sambil teruja menunggu aktiviti esok hari....

salam dari fawwaz di likas.......

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved