ads

Ahad, 2 Jun 2013

10 di keningau - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

10 di keningau - Google Blog Search


BLOG SABAH: 10 <b>di keningau</b> - Google Blog Search

Posted: 27 May 2013 11:26 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SABAH: 10 <b>di keningau</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Apr 2013 11:10 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

PESONA: Allergic Masuk KFC Siap 2 Perkara <b>Di Keningau</b>.

Posted: 01 Apr 2013 02:52 AM PDT

    Kadang ada kala terjerat dengan promosi hebat pada banner iklan yang gah terpampang di kawasan bulatan di Jalan Masak Keningau. Harga promosi RM 5.95 sen bagaikan mengajak untuk cepat datang ke permis itu. Pastinya hendak melayan selera yang tidak pernah nak puas ini. 

Kemudian menyatakan cadangan rancangan dan keinginan untuk membawa anak-anak ke permis itu. " Lapar lah..dah jam duabelas tengahari ni, kita singgah KFC lah, baru balik ke rumah.!" Inilah ajakan saya kepada anak-anak saya yang masa tu lima orang ikut ke pekan Keningau. " Tak mahu..bagus balik terus ke rumah, mama dan masak tu.." Ini kata-kata anak ke empat ( lelaki ) " Ala ayah mahu bawa ke KFC, marilah kita ke sana ...bukan selalu, kan ayah ajak tu.." Ini pula kata-kata anak perempuan yang keduadan anak ketiga. " Tak mahu..bagus ayah bawa   ke restoran yang ada juadah nasi banyak lauk pilihan..kenyang lagi.." Agak tegas suara ini, saya fikir ada benarnya kata-kata anak ke empat. Kebetulan memang perut agak lapar kerana lama melayan anak-anak bawa saya pergi membeli keperluan di Servy Keningau dan di kedai buku Evegreen  Keningau. Sesuai sangat makan nasi dengan lauk dan sayuran. Elok juga dilayan kehendak anak ke empat.

Lastly bawa mereka ke Restoran Nurjana..memang banyak pilihan lauk pauk di restoran tu dan kalau tahap kebersihan restoran ni mempunyai kad A. Anak-anak makan pun selesa dan puas memilih lauk mana hendak di makan masa itu. Bila saya tanya, anak ke empat, dia benar-benar allergic kalau sebut KFC. Sebab itu dalam gambar kami di KFC ni tiada dia, tak mahu ikut walhal mama bagi green light nak ke KFC masa itu sekali sekala kan apa salahnya, niat nak  bahagiakan anak-anak. Bukan selalu, kadang dua bulan baru sekali ke KFC. Apapun saya sayang semua anak-anak saya, yang punyai citarasa berbagai tu. Alahai anak.....))

Bolehlah menggugat selera..

anak ke 4 tak ikut ke KFC..tak ada dia sini..

ini awal bulan Feb 2013...
 Tengoklah mama sampai tak sedar
diambil gambar..entah apa pula yang
dipandang oleh yag berbaju biru..
macam ada sesuatu ja..
 nampak tak  besarnya banner IKLAN RM 5.95 sen.
..jangan lupa lihat juga kayu manis tu..
Simbol di round about menuju ke Jalan Masak
Keningau...
Perkara 1.  Permis baru KFC ke 2 di Keningau..
baru awal Feb 2013 dibuka..
Ada juga masuk dah sekali ke sini..
KFC dua tingkat..nampak pemandangan Kg.
Masjid Keningau dan Padang Keningau..
Perkara 2. Deretan pintu-pintu kedai bangunan 
baru di Keningau..yang uniknya bangunan ini
panjang hingga ke round about Jalan Masak Keningau..
Agaknya siapalah yang bertuah akan memiliki
Nak tengok juga apakah jualan mereka..
Menurut yang saya dengar akan ada
jualan kraftangan kat sini..
Tunggu dan lihat ja lah kan..
Masa ini belum ada yang dibuka atau digunakan..
semua pintu masih tertutup.
Keningau kini..amat membangun..
Inilah anak ke 4 etuza yg tak suka
KFC..harap tak marah dia..))

Dia buat dah: 13 rumah hangus kebakaran <b>di Keningau</b>

Posted: 28 Apr 2013 08:54 AM PDT

KOTA KINABALU: Tiga belas rumah di Kampung Toboh Laut, Keningau, dekat sini hangus dalam satu kebakaran tengah hari tadi.

Pegawai Perhubungan Awam Jabatan Bomba dan Penyelamat Sabah, Mohd Affendy K Ramin berkata pihaknya menerima maklumat daripada orang awam pada kira-kira 2.14 petang.

Beliau berkata anggota Jabatan Bomba dan Penyelamat bersama dua jentera dari Keningau dan Tambunan tiba di lokasi kira-kira sepuluh minit kemudian dan bomba masih mengawal kebakaran sehingga petang ini.

"Setibanya pasukan bomba di tempat kejadian, mendapati kebakaran berlaku melibatkan beberapa rumah separuh kekal jenis kayu yang sudah hampir 80 peratus dijilat api," katanya di dalam satu kenyataan di sini, hari ini Katanya, tiada kemalangan jiwa dilaporkan dan punca kejadian masih disiasat.

ulangtahun keuskupan <b>keningau</b> ke 20 <b>di</b> st. yohanes pembaptis <b>...</b>

Posted: 05 May 2013 07:33 PM PDT

SIPITANG – Pada 4 Mei 2013, Keuskupan Keningau telah menyambut Ulangtahun penubuhan Keuskupan yang ke-20 bertempat di Gereja St. Yohanes Pembaptis, Sipitang. Misa Kudus dimulakan pada jam 10 pagi dengan perarakan para paderi masuk ke dalam Gereja dengan diiringi oleh 20 orang penari sumazau yang melambangkan 20 tahun penubuhan Keuskupan Keningau, 20 tahun pentahbisan Uskup Cornelius Piong, peringatan 20 tahun penerbitan Katekismus Gereja Katolik, genap usia 20 tahun bangunan gereja st. Yohanes Pembaptis Sipitang dibina dan simbolik 20 org paderi yg melayani di Keuskupan keningau. Misa Kudus pada hari tersebut dipimpin oleh Bapa Uskup Cornelius Piong dan juga dihadiri oleh Uskup Agung Kota Kinabalu iaitu Uskup John Wong serta Uskup daripada Keuskupan Sandakan iaitu Uskup Julius Gitom.

Dalam homilinya, Bapa Uskup Cornelius Piong menyatakan " Dalam kesempatan rahmat ini, kita juga dengan rendah hati memohon agar bimbingan dan dorongan kuasa Roh Kudus menguasai perjalanan iman kita lebih-lebih kearah pemantapan iman yang kita cita-citakan sempena tahun iman ini dan kita menggunakan tema bagi kita di Keuskupan Keningau iaitu " Pemantapan Iman Umat Allah Komited Bersaksi bagi Kerajaan Allah.". Kita semua tentu menyedari perlunya dan mendesaknya supaya kita sentiasa beriman kristiani yang mantap agar kita tidak mudah terpedaya dan menjadi mangsa kepada ajaran-ajaran anti Kristus dan pengaruh-pengaruh budaya bunuh atau 'cultural death'. Dalam dunia era globalisasi ini, kita perlu membangun iman yang mantap. Dengan kemajuan dan kecanggihan teknologi hari ini, zaman ini kita murid-murid Yesus perlu sentiasa dikuasai oleh kebijaksanaan Roh Kudus supaya sentiasa bijaksana dalam membuat pertimbangan dan pilihan supaya apabila berhadapan dengan hal-hal yang melibatkan antara melihat dan mengikuti Yesus atau menyangkal dan meninggalkan Dia. Dalam menyambut tahun iman, kita diingatkan tentang 'Evangelisasi' iaitu peranan setiap kita memperkenal dan menghadirkan Yesus kepada sesama manusia kita supaya dia dikenali, dikasihi dan dilayani. Tanpa kesatuan yang akrab kita dengan Yesus; Identiti, misi dan destinasi hidup kristiani kita tidak akan pernah jelas. Apa lagi bila berhadapan dengan pengaruh-pengaruh kuat yang mengaburkan perjalanan iman kita ini. Sempena merayakan UTK 20 ini, marilah kita membaharui dan memantapkan komitmen Kristiani kita agar kita sentiasa berbangga dengan identiti, misi dan destinasi kita selaku murid-murid Yesus.

Selepas doa penutup, acara diteruskan dengan sesi ucapan yang disampaikan oleh pengerusi pelaksana iaitu Sdra. Romanus Piong. Beliau mengucapkan terima kasih kepada semua pihak yang terlibat dalam menjayakan UTK ke 20 ini dan percaya kerjasama yang diberikan oleh semua pihak seperti para AJK Team pelaksana UTK 20, Paderi Paroki Fr. Lazarus Uhin, sisters dan umat telah membawa kesatuan yang teguh. Beliau juga mengucapkan selamat datang kepada yang jauh dan dekat. Dalam kesempatan itu juga, beliau mengungkapkan rasa syukur dan terima kasih kepada Bapa Uskup atas keprihatinan beliau dalam membantu pihak paroki mengubahsuai dewan paroki hingga siap sepenuhnya dan berjanji akan menjaga dewan ini dengan baik.

Seterusnya ucapan perasmian oleh Yang Mulia Bapa Uskup Cornelius Piong. Dalam ucapannya, Bapa uskup bersyukur dan berterima kasih kepada semua pihak kerana dapat menjalankan peranan masing-masing untuk merayakan ulangtahun ini dengan semua umat yang melayani. Beliau menyatakan bahawa, sempena UTK 20 ini, atas bisikan dan dorongan Tuhan, satu mesej yang sangat-sangat kuat beliau rasa adalah, tentang 'kesatuan' lebih-lebih lagi dalam tahun iman, apapun program yang kita adakan sama ada di peringkat keluarga, KKD, KUK, Zon, Paroki atau Mission haruslah kita sama-sama sedari pentingnya kesatuan kita dengan peribadi Yesus. Bapa Uskup juga mengumumkan bahawa Tuan Rumah bagi perayaan UTK ke 21 pada tahun hadapan ialah bertempat di Paroki St. Theresa, Tambunan dan disambut dengan tepukan sorakan oleh semua umat.

Setelah itu, Bapa Uskup memalu gong sebanyak 3 kali sebagai tanda rasminya perayaan UTK-20 dan seterusnya upacara peenyerahan panji kepada tuan Rumah UTK ke 21 pada tahun 2014 disusuli dengan sesi bergambar bersama Para paderi, Para pengerusi MPP dan AJK team pelaksana UTK20.

Acara seterusnya dilanjutkan di Dewan Paroki di mana dimulakan dengan upacara pemberkatan dan perasmian Dewan Paroki oleh Bapa Uskup Cornelius Piong dengan gimik perasmian iaitu dengan melepaskan 20 biji belon ke udara dan memotong reben di pintu masuk. Dewan paroki yang telah siap sepenuhnya ini dinamakan "Dewan Paroki Pope John Paul II". Acara diteruskan dengan doa makan oleh Bishop Julius Gitom. Seterusnya acara pemotongan kek dan gimik perasmian iaitu menampi padi ke dalam bakul oleh tiga org Uskup dan persembahan koir pembukaan oleh KBK St. Yohanes Pembaptis, Sipitang. Majlis diteruskan dengan acara pemberian cenderakenangan daripada tuan rumah kepada para paderi dan pengerusi2 MPP/MPM serta pemberian kasih kepada Bapa Uskup oleh setiap MPP/MPM.

Persembahan pentas daripada setiap paroki/mission diteruskan dengan pelbagai persembahan seperti koir, tarian sumayau tatana, tarian mangunatip, tarian rebana, nyanyian solo dan duet serta lagu-lagu tajaan yang diselangselikan dengan cabutan tiket bertuah.

0 ulasan:

Catat Komen

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved