ads

Sabtu, 6 April 2013

10 di ranau - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

10 di ranau - Google Blog Search


Kiram&#39;s Village <b>di Kundasang</b> Ranau | elwenes.com

Posted: 28 Mar 2013 12:02 AM PDT


Kiram's Village Cabin terletak di Mesilau, Kundasang, Ranau. Lebih Kurang 40 minit dari Pekan Ranau dan 90 minit dari Kota Kinabalu.
Akibat daripada pencerobohan Lahad Datu, telah timbul tanda tanya tentang Resort Kiram's Village di Mesilau, Kundasang Ranau. Bukan sahaja di ruang Facebook tetapi juga website dan blog.
Menurut Utusan Online, pemilik Kiram's Village ialah Jamalul Kiram Datuk Mohd. Zakaria. Dia adalah rakyat Sabah yang kebetulan namanya sama dengan Jamalul Kiram III (Pengasas Pencerobohan Sulu ke atas Sabah). Beliau dilahirkan di Kota Belud, mengaku mempunyai darah Suluk yang diwarisi daripada datuknya yang juga dilahirkan di Kota Belud kira-kira 1900-an lalu dan pernah bertugas sebagai anggota polis British dan Ketua Anak Negeri semasa Malaysia belum mendapat kemerdekaan. Bapanya, Mohd. Zakaria Mahol, 89, sebelum ini merupakan Ahli Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Negeri Sabah dan telah berkahwin dengan ibunya, Aisah Teo Abdullah.

Jamalul Kiram Datuk Mohd. Zakaria merasa kesal dengan spekulasi yang ditimbulkan oleh berbagai pihak sehingga menjejaskan perjalanan Resort Kiram's Village. Baliau menafikan sekeras-kerasnya fitnah dan tohmahan yang disebarkan itu sambil menegaskan bahawa beliau adalah warganegara Malaysia yang taat dan setia kepada Yang di-Pertuan Agong, Yang Dipertua Negeri Sabah, Perlembagaan Persekutuan, negeri serta negara ini.

Kindly Bookmark and Share it:


0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved