ads

Selasa, 2 April 2013

10 di papar - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

10 di papar - Google Blog Search


Uji bakat <b>di Papar</b> wajar diteruskan | Z-o-o-m!

Posted: 21 Mar 2013 12:53 AM PDT

Boyd PV
boyd_pv@myyzoom.com

logo kdm msia idolJELAJAH uji bakat KDM Malaysia Idol disambung Sabtu ini (23 Mac) di Beaufort.

Bagaimanapun, ia akan berlangsung di Padang Pekan Beaufort dan bukan seperti yang pernah diberitahu sebelum ini.

Perubahan tempat ini perlu atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan, kata penganjur.

Lokasi uji bakat di Penampang pada 30 Mac ini juga menyaksikan perubahan tempat iaitu di Padang Majlis Daerah Penampang dan bukan di Buhavan Square.

Dua lokasi tambahan telahpun disahkan tarikhnya iaitu di Nabawan pada 6 April (Padang Pekan Nabawan) dan di Padang Pekan Kota Marudu pada 13 April.

Sementara itu, menurut kenyataan penganjur, lokasi uji bakat di Papar yang "ditiadakan" minggu lepas akan diputuskan kemudian sama ada ia dibatalkan terus atau ditunda ke tarikh lain.

Uji bakat KDM Malaysia Idol menjelajah ke hampir setiap daerah di Sabah dan Papar adalah salah satu daripada lokasi dalam senarai asal program itu.

Atas faktor di luar jangkaan, persinggahan jelajah itu di Papar ditiadakan.

Namun, memandangkan penganjur masih belum memuktamadkan status uji bakat di Papar itu, rasanya adalah lebih adil jika jelajah uji bakat di daerah itu diteruskan pada satu tarikh yang sesuai.

Ini adalah untuk berlaku adil kepada belia-belia yang ada di daerah berkenaan kerana selain uji bakat KDM Malaysia Idol, pelbagai acara lain dianjurkan untuk golongan berkenaan.

Membawa sesi uji bakat ke Papar akan mendekatkan belia-belia di daerah itu dengan program-program anjuran Pertubuhan KDM Malaysia, penganjur KDM Malaysia Idol.

Setidak-tidaknya, mereka akan dapat lebih mengenali Pertubuhan tersebut.
Selepas tujuh lokasi, 97 peserta lulus saringan awal dengan mendapat sama ada dua atau tiga kad hijau.

Pemilihan untuk peserta Top 50 akan dibuat selepas lokasi uji bakat terakhir.

Setakat ini, belum ada peserta yang mendapat tiga kad hijau di empat lokasi uji bakat yang mana ia akan mengesahkan tempat mereka dalam Top 50, seperti yang ditawarkan oleh juri – Asmin Mudin (ketua), Betsy Michael dan Mummy Yusof.

Bagaimanapun, peluang masih terbuka luas kerana masih ada empat lokasi uji bakat (tidak termasuk Papar) akan berlangsung selepas ini.

KDM Malaysia Idol disasarkan untuk mencungkil bakat terbaik dari kalangan belia-belia KDM untuk diangkat menjadi idola kaum itu.

Bagaimanapun, program ini dilihat sebagai unik kerana pencarian idola itu tidak sekadar menumpukan kepada bakat nyanyian semata-mata.

Idola yang dicari harus berpengetahuan luas dan mendalam dalam isu-isu berkaitan sosio-ekonomi, politik, budaya, sains dan teknologi serta alam sekitar.

Program yang akan disiarkan secara langsung di kaca TV itu menawarkan hadiah keseluruhan bernilai RM235,000 dengan juara akan membawa pulang RM100,000, naib juara (RM50,000), tempat ketiga (RM30,000), tempat keempat (RM15,000) sementara tempat kelima hingga ke lapan masing-masing akan membawa pulang RM10,000.

Pertandingan itu terbuka kepada penyanyi amatur dan mereka yang sudah pernah merakam album, warganegara Malaysia (tanpa mengira bangsa) dan berumur antara 15 dan 45 tahun.

Peserta, bagaimanapun, harus boleh menyanyikan lagu dalam bahasa Kadazan, Dusun atau Murut.

Maklumat lanjut mengenai program ini boleh diperolehi dengan menghubungi urusetia di nombor 013-8082711, 016-8069067 atau pejabat KDM Malaysia (088-722178).

Khabarkini: Buaya Sesat Masuk Kolam Ikan <b>Di Papar</b>

Posted: 23 Feb 2013 10:19 PM PST

PAPAR - Dua lelaki, termasuk seorang anggota Pertahanan Awam (JPAM), bergelut dengan seekor buaya lebih tiga jam sebelum menumpaskan reptilia ganas sepanjang tiga meter itu yang tersesat masuk ke kolam ikan di Kampung Beringgis, dekat sini, malam kelmarin. 
Wan Reman, 30, yang juga penjaga kolam ikan berkenaan bersama anggota JPAM Kota Kinabalu terbabit, Zaharin Jumarin, 29, tidak cedera, tetapi dalam keadaan lemah selepas bertarung lebih tiga jam. 
Dalam kejadian jam 11 malam, Wan yang berehat di rumahnya berhampiran kolam terbabit yang juga kawasan pusat memancing di Kampung Beringgis Papar pada mulanya terkejut selepas beberapa kaki pancing menjerit mengatakan ada buaya di dalam kolam ikan. 
"Saya kemudian keluar untuk melihat apa berlaku, dan beberapa kaki pancing memaklumkan mereka melihat buaya di dalam kolam ikan berhampiran pondok memancing di kawasan berkenaan. 
"Ketika memeriksa, saya terkejut melihat seekor buaya berlegar-legar di kawasan kolam, dipercayai tersesat kerana kawasan itu berhampiran paya bakau," katanya ketika ditemui semalam. - myMetro

20 Dijangkiti Kolera <b>Di Papar</b> – Rosnah | MyNewsHub

Posted: 23 Jan 2013 01:38 AM PST

[unable to retrieve full-text content]PAPAR – Dua kes jangkitan kolera membabitkan 20 orang dilapor berlaku di daerah ini pada Selasa, kata Timbalan Menteri Kesihatan Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin. Katanya kejadian membabitkan 18 orang dari Pusat ...

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved