ads

Selasa, 23 Oktober 2012

10 di tuaran - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

10 di tuaran - Google Blog Search


Kelapa Mawar: GERAI KELAPA BAKAR <b>DI TUARAN</b>, BERBAU NAJIS

Posted: 21 Oct 2012 01:49 AM PDT


USIK USIK GERAI KELAPA BAKAR
Gerai Gerai Kelapa Bakar Salut diJalan Sulaman (Jalan KK-KB) Adalah Kini Sudah Begitu Popular dan Menjadi Tumpuan Persinggahan kepada Orang Ramai khasnya Mereka yang Berkereta dari Utara Sabah Ke KK dan DiSebaliknya.

Selain Kelapa Bakar, Kelapa Muda, Puding Kelapa Pelbagai Rasa, Keropok Ubi, Lokan dan Ketam Panggang juga menjadi Tarikan Utama Orang Ramai termasuk Pelancong Pelancong Singgah ke Gerai Gerai Kelapa Bakar diJalan tersebut. Gerai Gerai ini diBuka dari Awal Pagi hinggalah ke Larut Tengah Malam pada Setiap Hari!

SAYANG DAN SEDIHNYA GERAI GERAI YANG TURUT DIKINJUNGI OLEH PARA PELANCONG TEMPATAN DAN LUAR NEGARA INI JELAS SEKALI DALAM KEADAAN DAIF SEKALI!

IA JELAS TELAH DIBINA SECARA PERSENDIRIAN DAN TIDAK SERAGAM OLEH PARA PEMILIK GERAI GERAI BERKENAAN. YANG MANA 100% TERDIRI DARI KAUM BUMIPUTERA. IA JUGA TIADA LANGSUNG MEMPUNYAI KEMUDAHAN TANDAS AWAM!

Justeru Sesiapa saja yang Singgah keGerai Gerai Kelapa Bakar Salut diJalan Sulaman, Tuaran itu PASTI Akan TerCium Bau Kuat NAJIS yang datangnya dari Arah Belakang Gerai Gerai tersebut! Dulu Saya dan Keluarga pun Kerap Singgah Minum Kelapa Bakar dan Makan Ketam dan Lokan Panggang disitu. TAPI disebabkan oleh Bau Najis disitu maka Kami Sudah TIDAK lagi Berselera Singgah diGerai Gerai itu lagi.. AGAKNYA APALAH YANG DIKATAKAN OLEH PARA PELANCONG YG SINGGAH DI SITU BILAMANA MEREKA TERCIUM BAU YANG MENJIJIKKAN ITU?

Yang Jelas Jalan dan Gerai Gerai ini sememangnya Kerap dilalui Oleh Para Pemimpin dan Pegawai Pegawai Pihak Berkuasa atau Jabatan Berkenaan. SOALNYA MENGAPA MACAM TIADA YG PERIHATIN DAN BERTINDAK UNTUK MEMPERBAIKI KEADAAN GERAI SERTA KEMUDAHAN AWAM DISITU?
(Tidak Mcm diGerai Gerai Pekan Nabalu, KB)

Mungkin Mereka termasuk para Pemimpin juga TIDAK Sedar akan SITUASI ini.
(sebab Mereka pun TIDAK PERNAH Singgah Minum atau Makan Ketam atau Lokan Panggang.disitu?? (Rasanya mcm Mustahil juga!)

JUSTERU KITA MOHON PERKARA BERBANGKIT INI DAPAT DISAMPAIKAN KEPADA MEREKA YG BERKENAAN AGAR MENGATASI SEGERA SITUASI DAN KEADAAN GERAI GERAI KELAPA BAKAR SALUT DI JALAN SULAMAN INI! (Sebelum Nama Baik Negeri Sabah ini Tidak Terus TerCemar diMata Orang Awam khasnya Para Pelancong!)

dI PETIK DARI FCB .DTigabelas Zaianlabidin.

0 ulasan:

Catat Komen

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved