ads

Isnin, 10 September 2012

10 di beluran - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

10 di beluran - Google Blog Search


10 kampung <b>Di Beluran</b> Nikmati Bekalan Elektrik | MyNewsHub

Posted: 08 Jun 2012 10:10 PM PDT

TELUPID – Penduduk di 10 kampung di daerah ini bakal menikmati bekalan elektrik menerusi pelaksanaan Projek Bekalan Elektrik Luar Bandar Sambungan Talian Grid Zon Enam Sabah.

Ketika mengumumkan perkara itu, Ahli Parlimen Beluran, Datuk Ronald Kiandee, berkata projek tersebut diluluskan di bawah Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah bagi tempoh pelaksanaan bermula tahun ini hingga tahun depan.

Katanya, kampung tersebut adalah Kolopis Laut, Muanad 2, Muanad 3, Manduring, Dantun Hujung, Tambalang-Balang, Lidong, Penimbanan, Lubuk Dungun 2 dan Rumidi Lama.

Beliau berkata, ini adalah komitmen kerajaan untuk memberi kemudahan asas di kampung di luar bandar yang belum menikmati bekalan elektrik.

"Usaha ini akan dilaksanakan berterusan kerana kerajaan menyedari masih banyak kampung khususnya di daerah ini belum menikmati kemudahan tersebut," katanya ketika berucap merasmikan sambutan Pesta Kaamatan di Kampung Barayong dekat sini, malam tadi.

Ronald, yang juga Timbalan Yang Dipertua Dewan Rakyat, berkata pelaksanaan projek itu sejajar dengan komitmen kementerian terbabit di bawah Bidang Keberhasilan Utama Negara.

Katanya, pelaksanaan projek itu menepis dakwaan parti pembangkang yang pada masa sekarang giat masuk ke kampung luar bandar di daerah ini dan menjaja isu pembangunan untuk meraih sokongan.

Beliau berkata, kerajaan tidak bercakap kosong dalam melaksanakan pembangunan berkaitan penyediaan bekalan asas berbanding pembangkang yang hanya pandai bercakap serta berjanji kosong. – BERNAMA

Iklan Teks:

Berita Berkaitan:

Imported Rice Sufficient To Meet Aidilfitri Demand

Kerusi DUN, Parlimen Sabah Wajar Di Tambah

Premis Judi Haram Dipotong Bekalan Elektrik

Orang Asli Kg. Bot Bot Akhirnya Dapat Elektrik

Pemuda PAS Sabah Sokong 123 Bangkit

Kes Kemalangan Elektrik Menurun

Ongkili Sambut Baik Penubuhan RCI Di Sabah

Terkejut Terima Bil Lebih Sejuta Dolar

Dakwaan Parti Baru Lebih Baik Tidak Berasas

Jangan Politikkan RCI Isu Sabah

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

1,000 tangki air untuk penduduk luar bandar <b>di Beluran</b> : The <b>...</b>

Posted: 30 Jul 2012 02:19 AM PDT

BELURAN : Sebanyak 1,000 buah tangki air diagihkan kepada penduduk luar bandar di daerah ini bagi membantu mereka mendapatkan bekalan air melalui tadahan air hujan atau air bukit.

 

Pemberian tangki air itu disalurkan melalui Pejabat Pembangunan Negeri Sabah dan Pejabat Daerah Beluran dengan penerima kebanyakan mereka adalah peserta miskin di bawah e-Kasih.

 

Datuk Ronald Kiandee

Sebagai permulaan, 46 buah tangki tersebut diserahkan kepada penerima dari Kampung Ulu Sapi yang disempurnakan oleh Anggota Parlimen Beluran, Datuk Ronald Kiandee di kampung itu semalam.

 

Ketika dihubungi Bernama hari ini, Ronald berkata pemberian tangki itu merupakan antara usaha yang diambil oleh kerajaan bagi membantu penduduk luar bandar yang tiada bekalan air paip.

 

Beliau berkata pihaknya menyedari masalah beberapa kampung yang belum mendapat bekalan air disebabkan kawasan kampung yang terletak jauh di luar bandar dan di kawasan pulau. – BERNAMA

Category: Bahasa Malaysia News

Polis buru lelaki terlibat kes tetak penyelia ladang <b>di Beluran</b> <b>...</b>

Posted: 10 Sep 2012 05:33 AM PDT

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved