ads

Isnin, 2 Julai 2012

10 di semporna - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

10 di semporna - Google Blog Search


Santai Leeza: <b>Semporna</b>, Sabah: Antara Menarik dan Hiba

Posted: 14 Jun 2012 09:00 AM PDT

Salam Sejahtera ... (Anyeong Ha Seyo) HeLLo0o0o...
Siapa pernah pergi Semporna? Kali ni sharing sikit pasal Semporna, Sabah. Jom tengok rakaman gambar perjalanan leeza ke Pulau Mabul. Nak ke Pulau Mabul, kita akan naik bot di Semporna.
Di sini kita akan tengok kehidupan masyarakat di laut. Bajau Laut, setahu leeza Bajau Laut ini satu ketika dulu terkenal dengan kepahlawanan mereka. Dalam bahasa moden, pahlawan laut.. he he he 
Amacam resort dia? Ok tak? Leeza pun tak duduk situ. Masa pergi ni, kawan leeza punya pak cik hantar. 
Semestinya kenderaan utama mereka ialah bot. Bukan macam kita kereta, mahupun bas, motor ker. 
Sah-sah pergi sek naik bot....
Masa tengok ni, ada setitik perasaan hiba terlintas. Siap melambai si anak kecil itu. Si nenek berusaha mendayung melawan arus. Moga segalanya baik-baik. 
"Bagaimanakah kehidupan harian mereka? Ingin sekali diketahui!!"
Nasib tak terbang payung tu kan.... Cuaca kat sini, tak payah cakap. Panas gilerz!!
Kalau u all berkesempatan untuk mendalami kehidupan mereka. Kongsikan bersama saya. Sesungguhnya pengalaman saya di sini iaitu negara saya sendiri, sangat berbeza dan diluar jangkaan saya. 

0 ulasan:

Catat Komen

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved