ads

Ahad, 13 Mei 2012

10 di sipitang - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

10 di sipitang - Google Blog Search


Warta Sipitang, Sabah Malaysia: Hormati hak OKU <b>di Sipitang</b>

Posted: 23 Apr 2012 06:08 AM PDT

Oleh : Admin WS
Sipitang...- Cuba anda saksikan gambar-gambar di bawah ini. Jika anda dapat dengan serta-merta  mengecam berlakunya sesuatu yang tidak kena dalam gambar berkenaan, ertinya anda telah faham dan mengerti akan tujuan dan maksud papan tanda kuning yang terpapar lukisan kerusi roda ini. Jika tidak mungkin anda juga adalah salah seorang pemandu yang secara tidak sengaja pernah  meletakkan kenderaan anda di kawasan ini.
       Saya percaya kemungkinan besar perbuatan para pemandu yang sempat saya rakamkan di hadapan Bestamart Sipitang ini tidak tahu akan maksud papan tanda ini memandangkan ia merupakan suatu perkara yang baru di Pekan Sipitang. Ataupun mungkin juga ada diantara mereka yang tahu, tapi bersikap tidak kisah. Biar saya terangkan maksud papan tanda ini.
22 April 2012 , 11.33 a.m
     Papan tanda ini membawa maksud bahawa ia adalah kawasan parkir (letak kereta) yang dikhaskan kepada orang cacat (OKU).Adalah menjadi satu kesalahan bagi orang bukan OKU meletakkan kenderaan di kawasan ini. Saman boleh dikeluarkan oleh pihak berkuasa atas kesalahan ini.
     Lagipun sebagai insan yang diberikan oleh Tuhan dengan "penuh keupayaan", marilah kita sama-sama menghormati hak Orang Kurang Upaya (OKU). Saya berkata demikian kerana sepanjang pemerhatian saya selama lebih  20 minit di tempat letak kereta ini, tiada seorangpun Orang kurang upaya yang menjadi pemandu atau penumpang kenderaan yang di letakkan di kawasan ini. 

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved