ads

Jumaat, 11 Mei 2012

10 di kunak - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

10 di kunak - Google Blog Search


kunakpress.blogspot: Pembangunan luar bandar <b>di Kunak</b> terus <b>...</b>

Posted: 14 Feb 2012 06:43 AM PST

. Gambar atas, Shafie ketika berada di Kg Airport Batu 10; sementara gambar bawah ketika beliau meninjau Kg Pangkalan Madai di Kunak, baru-baru ini.


Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah (KKLW), Datuk Seri Mohd Shafie Apdal baru-baru ini sempat meninjau beberapa buah kampung di daerah Kunak, antaranya Kg Pangkalan Madai dan Kg Airport Batu 10, yang mana ada diantara projek pembangunan di sana telah siap dan juga ada yang masih dalam proses pelaksanaan.
Penduduk di daerah Kunak memerlukan banyak lagi prasarana luar bandar terutama bekalan air bersih untuk disalurkan ke kampung-kampung sekitarnya termasuk Kg Sri Bahagia, Kg Mostyn Lama, dan kampung-kampung di kawasan Madai. Difahamkan, kawasan Giram dan Madai antara lokasi Projek Bekalan Air Luar Bandar (BALB) yang akan dilaksana dan ada yang sedang dalam proses perlaksanaan.
Meskipun begitu, penduduk di Kg Sri Bahagia dan Kg Mostyn Lama yang kedua-dua kampung tersebut juga memerlukan kemudahan bekalan air bersih melalui projek yang sedang berjalan itu. Sebelum ini, permintaan penduduk untuk kampung berkenaan supaya dibekalkan dengan air paip pernah disiarkan dalam akhbar tempatan.
Diharapkan dengan kunjungan menteri berkenaan ke Kunak itu, penduduk yang belum memperoleh bekalan air bersih akan menekmati kemudahan itu pada masa hadapan kerana bekalan air merupakan satu-satunya prasarana luar bandar yang sangat diperlukan sejak dulu lagi.
Berikut adalah rangkuman berita mengenai lawatan beliau ke daerah Kunak, di pantai timur Sabah, minggu lalu. Sila klik di sini.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved