ads

Isnin, 5 September 2011

10 di kota marudu - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

10 di kota marudu - Google Blog Search


Amal Sabah jelajah ke Pitas dan <b>Kota Marudu</b> | Yayasan Amal <b>...</b>

Posted: 19 Aug 2011 07:59 AM PDT

Posted by yayasanamalmalaysia on August 19th, 2011

Yayasan Amal Malaysia Cawangan Sabah pada 7 Ogos 2011 telah berkunjung ke kawasan masyarakat Islam yang miskin di sekitar Pitas dan Kota Merudu. Program Jelajah Ramadhan dimulakan dengan Ziarah Ramadhan dan penyerahan bantuan kebajikan kepada keluarga di sepuluh buah rumah di sekitar Pitas. Ustaz Kamal Sidong, Pen. Pegawai Tadbir Agama JHEAIS Pitas bersama beberapa kakitangannya telah memberi kerjasama penuh dalam program yang berakhir jam 3 petang.  Rombongan AMAL MALAYSIA telah dibawa untuk melihat keadaan masyarakat Islam yang berada dalam kemiskinan yang semestinya memerlukan perhatian sewajarnya dari mereka yang prihatin terhadap nasib saudaranya yang seagama.

Pada jam 4.30 petang, rombongan AMAL MALAYSIA Caw. Sabah telah mengadakan program di Kampung Parong Kota Merudu. Seramai 33 keluarga telah menerima sumbangan berbentuk wang ringgit, pakaian terpakai dan barangan keperluan harian. Majlis Berbuka puasa, Tazkirah Ramadhan dan solat sunat  Tarawikh berjemaah antara aktiviti yang dilaksanakan di kampung tersebut.

JAKIM Cawangan Sabah yang di wakili oleh Ustaz Mahdi dalam ucapannya sangat berterima kasih atas pengorbanan dan kesungguhan AMAL MALAYSIA dalam membantu masyarakat Islam khususnya di Kota Merudu. Dr. Rapihi Derim yang mewakili Pengerusi AMAL MALAYSIA Caw. Sabah berkata bantuan yang disampaikan adalah hasil sumbangan Masyarakat Islam yang prihatin. Adalah diharapkan sumbangan yang tidak seberapa ini dapat meringankan sedikit beban yang ditanggung dan seterusnya digunakan bagi perkara-perkara yang dapat memberi manfaat kepada keluarga.

Sebagai rekod, AMAL MALAYSIA Cawangan Sabah telah memberi bantuan kebajikan kepada masyarakat Islam khususnya di Kota Merudu dan Pitas pada setiap tahun di dalam bulan Ramadhan semenjak tahun 2007.

Sumber : http://www.sabah.org.my/amalsabah/index.html

You can leave a response, or trackback from your own site.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved