ads

Isnin, 1 Ogos 2011

di negeri sabah - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

di negeri sabah - Google Blog Search


MediaSubsidi: Apa yang bestnya berpuasa <b>di negeri SABAH</b>...

Posted: 30 Jul 2011 03:53 AM PDT

Tidak lama lagi umat islam seluruh dunia akan menempuhi bulan yang paling best iaitu bulan puasa,..
Menjelang mau puasa ni aku mau cerita apa yang best kalau berpuasa di negeri aku yang tercinta ni...

Apa yang best ialah negeri pertama yang berbuka puasa di Malaysia..bila suda awal berbuka maka balik kerja pun lebih awal dari hari2 biasa..kalau selalu balik jam 5 bila bulan puasa balik keja jam 4 atau 4.30 bergantung pada budi bicara majikan dan walaupun majikan tu bukan orang islam keistimewaan ini tetap diberikan kepada umat islam yang berpuasa,..

Bukan saja sektor swasta..malah kakitangan kerajaan pun balik awal juga..tapi bukan semua la..hehe..
Pernah juga aku berpuasa di negeri lain iaitu Sarawak dan Pulau Pinang.. Memang rasa lain sikit..terutamanya masa aku puasa di Penang...Masa berbuka memang berbeza dengan negeri aku namun aku dapat juga menyesuaikan diri...

Perkara yang sebaliknya berlaku kepada orang yang berasal dari semenajung dan Sarawak..kena menyesuaikan diri untuk bangun lebih awal sebab bila berbuka awal maka imsaknya pun awal...

Bagi mereka yang bukan berasal dari Sabah dan tahun ni merupakan pengalaman puasa pertama korang,bila buka puasa nanti,lepas ja buka puasa call kawan2,keluarga atau kekasih yang diluar Sabah,
bila call tu korang tanya la ayat macam biasa..dah makan?...hehehe inilah yang di panggil gurauan kasar....

Waktu berbuka sama atau tidak itu tidak penting yang penting kita berjaya menunaikan ibadah puasa dengan cemerlang..

Selamat menjalani Ibadah puasa

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

0 ulasan:

Catat Komen

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved