ads

Selasa, 2 Ogos 2011

10 di beluran - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

10 di beluran - Google Blog Search


Seminar perubatan berteraskan Islam <b>di Beluran</b> - Komunitikini

Posted: 03 Apr 2011 04:24 PM PDT

Seramai 120 orang peserta telah berpeluang untuk melihat cara-cara perubatan Islam yang meliputi pencegahan sihir, dan santau dalam satu seminar yang dianjurkan disini pada Ahad baru-baru ini.

Seminar Perubatan Islam Berteraskan Al-Quran yang dianjurkan secara bersama diantara Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sabah (JHEAINS) Beluran dan Pertubuhan Peladang Kawasan Beluran, telah dikendalikan oleh pengamal perubatan Islam yang bertauliah dan terkenal di negara ini iaitu Dr. Sharhan Shafie.

Menurut Penolong Pegawai Tadbir Agama JHEAINS Beluran, Mardi Ariffin, seminar tersebut diadakan selama dua hari bermula pada Ahad dan bertempat di Pejabat Peladang Kawasan Beluran.

Mardi berkata, "Antara pengisian pada hari pertama ialah seminar perubatan Islam selain daripada sesi rawatan kepada pengunjung yang ingin mendapatkan rawatan berteraskan perubatan Islam, pada hari kedua adalah seminar."

Para peserta seminar terdiri daripada Imam, golongan remaja dan orang dewasa yang datangn dari sekitar negeri ini iaitu Kota Kinabalu, Sandakan, Tawau dan Beluran, katanya lagi sambil menambah bahawa anjuran seminar tersebut juga mendapat kerjasama  Jabatan Kesihatan Negeri Sabah, Persatuan Kebajikan Perubatan Islam Sabah (PERKIPS) dan Mahkamah Anak Negeri Beluran.

Related article

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved