ads

Ahad, 3 Julai 2011

10 di semporna - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

10 di semporna - Google Blog Search


Parti Keadilan Pembangkang Tunggal <b>Di Semporna</b> - Blogger

Posted: 06 Jun 2011 08:26 AM PDT

Semporna Sabah :



Blogger : Rashid Kabod



Parti Keadilan (PKR) merupakan parti tunggal sebagai pembangkang dalam Parlimen Semporna tersebut, senario kebangkitan PKR Cabang Semporna, sempena pemilihan dalam Mesyuarat Agung Tahunan (MATC) 2010, Cabang PKR Semporna Sabah telah mengubah secara total kepimpinan PKR Semporna yang diketuai oleh Hj Abdul Mohd Wahab Bin Datuk Pg Abdullah sekian lama.

Keputusan muktamad pemilihan Ketua Wanita dan Pemuda diperolehi tanpa bantahan. Manakala keputusan pemilihan Ketua Cabang dan AJK nya, masih belum muktamad, bagaimanapun keputusan tidak rasmi itu mempamerkan tersingkirnya Hj Abdul Wahab tersebut bersama AJK line-up nya. 

Keputusan sementara itu, Encik Lokman Bin Ureh bersama AJK line-upnya mendakwa mereka yang menang dan sah sebagai pemimpin Ketua Cabang Semporna tersebut. Tiba - tiba muncul pula Encik Piramlee Bin Berahim bersama AJK line-upnya mengaku menang dan membuat bantahan sampai ke peringkat Keadilan Negeri Sabah, akibatnya kira undi semula dilakukan di Ibupejabat PKR Negeri Sabah.

Keputusannya digantung lagi menunggu keputusan muktamad dari Kuala Lumpur, akibat sekali lagi bantahan bertubi - tubi dari Encik Piramlee tersebut.

Bagaimanapun, sebelum keputusan muktamad dikeluarkan oleh Jawatan Kuasa Pemilihan Pusat        (JPP) Kuala Lumpur, Encik Piramlee mengaku dirinya sebagai Ketua Cabang Semporna Sabah yang sah, seperti yang tersiar dalam facebooknya.

Sementara kekecohan berlaku dalam pemilihan Ketua dan AJK Cabang Semporna Sabah, mantan Ketua PKR Cabang Semporna Tuan Hj Abdul Wahab Bin Datuk Pg Abdullah telah menghantar surat laporan lengkap kekecohan dan penyelewengan pemilihan tersebut dan meminta pemilihan ulangan, akhirnya pemilihan ulangan dibuat dalam bulan Mei, 2011 baru - baru ini.

Oleh yang demikian, keputusan yang telah diperolehi line-up Encik Lokman dan AJKnya yang menang secara keseluruhannya. Rujukan : Blog PKR Cabang Semporna Sabah.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

KEPERLUAN <b>SEMPORNA</b> SEBAGAI HUB PERLANCONGAN SERANTAU <b>...</b>

Posted: 30 Jun 2011 09:38 PM PDT

Menurut Datuk Ainal Fatah seorang pengamal undang-undang, Semporna walaupun amat terkenal dengan produk pelancongan tetapi sehingga kini, langsung tiada golongan bumiputera daripada Semporna itu yang merebut peluang dalam industri pelancongan dalam skala yang besar . Semporna adalah syurga kepada pelancong sama ada daripada dalam atau luar negara, keindahan flora dan fauna serta khazanah lautnya amat bernilai tetapi ia tidak dioptimumkan serta potensinya  amat luas.  Menurut beliau lagi, ekopelancongan merupakan produk pelancongan yang berasaskan alam semulajadi seperti pulau, pantai, sungai, flora dan fauna. Semporna merupakan antara destinasi ekopelancongan yang terkenal kerana mempunyai sumber semulajadi yang mampu menarik ramai kemasukan pelancong. Ekopelancongan di Malaysia telah meningkat sealiran dengan tren pelancongan antarabangsa.

Jika dilihat dari segi aspek positif, industri pelancongan antara industri yang sangat berpotensi sebagai salah satu sumber pendapatan kepada kerajaan negeri, seterusnya kepada sumber pendapatan negara.  Oleh yang demikan keperluan menjadikan SEMPORNA sebagai hub pelancongan serantau sangat dialu-alukan. Kerjasama oleh semua lapisan masyarakat dengan agensi kerajaan perlu diperkasakan lagi bagi menjamin visi hub pelancongan serantau dapat diterjemahkan dalam bentuk realiti.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved