ads

Sabtu, 30 Jun 2012

10 di lahad datu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

10 di lahad datu - Google Blog Search


1 maut, 2 parah nahas <b>di Lahad Datu</b> | Inimajalah dot com

Posted: 10 Sep 2011 12:43 AM PDT

Who's Online

13 visitors online now

Kategori

Arkib

© 2009 - 2012 inimajalah.com.my

Penyiaran semula kandungan web ini adalah dibenarkan dengan hakcipta tertakluk di bawah Creative Commons berdasarkan syarat seperti di sini.

10 di ranau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

10 di ranau - Google Blog Search


sabahkini.net: SIAPA PATUT SELENGGARA JALAN <b>DI RANAU</b>?

Posted: 26 Jun 2012 09:18 PM PDT


BERLUBANG…Taufick menunjukkan sebatang jalan menuju ke Jalan Kompleks Sukan Ranau yang berlubang tanpa diselenggarakan sejak sekian lama.
KURANGNYA tanggungjawab Jabatan Kerja Raya (JKR) Ranau menyelenggarakan kerosakan beberapa batang jalan raya di Ranau sejak sekian lama telah menimbulkan pelbagai masalah kepada pengguna setempat.
Kerosakan jalan raya di kawasan Ranau dibiarkan begitu sahaja tanpa diambil perhatian oleh mana-mana pihak, termasuk Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Ranau dan Ahli Parlimen Kinabalu bakal mengundang bahaya kepada para pengguna lainnya, terutamnya di waktu malam.
Timbalan Ketua Cabang Parti KeADILan Rakyat (PKR), Taufick Rushi berkata demikian kepada Sabahkini.Net kelmarin.
"Sepanjang saya berada di Daerah Ranau selama tiga hari atas tugas-tugas rasmi, saya mendapati daripada jalan utama sehingga jalan masuk menuju ke kampung-kampung kelihatan berlubang di sana sini dan boleh menyumbang kecelakaan kepada para pengguna kerana kemungkinan berlakunya kemalangan yang mengerikan" ujarnya.
"Di mana silapnya dan siapa yang harus dipersalahkan? Adakah JKR atau Wakil-Wakil Rakyatnya yang langsung tidak mahu mempedulikannya. Mungkin mereka menunggu ada orang yang mati kemalangan, barulah jalan-jalan tersebut diselenggarakan," tegasnya.
Taufick turut membidas para pemimpin Barisan Nasional (BN) dan UMNO yang kerap membohongi rakyat dengan menabur janji kosong kononnya kerajaan yang ada sekarang adalah kerajaan cekap, bersih dan amanah; tetapi kerosakan jalan-jalan raya yang merupakan penghubung utama rakyat untuk ke satu-satu destinasi langsung tidak diambil peduli.
Ketika ditanya berhubung isu 70,000 pemilik teksi yang sudahpun menerima subsidi untuk membeli 4 biji tayar, kata Taufick; taktik tersebut adalah mainan politik kerajaan Barisan Nasional (BN) dan UMNO untuk menambat hati rakyat, khususnya kepada para pemilik teksi supaya menyokong perjuangan UMNO-BN pada PRU 13 kelak.
Taufick menambah para pemimpn UMNO cukup licik untuk menawan hati rakyat kerana sejak akhir-akhir ini bermacam-macam bantuan dihulurkan termasuk subsidi tayar dan bantuan 1 Azam; malah kini ada bantuan yang disebut sebagai Bantuan Sentuhan Kasih tetapi hanya kroni-kroni ADUN sahaja; manakala rakyat biasa hanya gigit jari.

10 di kinabatangan - Google Blog Search

1 ulasan
URL Sumber Asal :-

10 di kinabatangan - Google Blog Search


Mayat lelaki lemas <b>di</b> Sungai <b>Kinabatangan</b> ditemui | Inimajalah

Posted: 07 Jun 2012 07:52 AM PDT

KINABATANGAN, 7 Jun – Mayat seorang lelaki yang lemas di Sungai Kinabatangan pada Ahad lepas ditemui hari ini, kira-kira 40 kilometer dari tempat dia dilapor hilang. Ketua Polis Daerah Kinabatangan DSP Martin Lugu berkata mayat Montoh Kari, 54, ditemui di kawasan berhampiran Kampung Pintas Danau kira-kira pukul 3 petang oleh penduduk kampung yang

Jumaat, 29 Jun 2012

10 di sandakan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

10 di sandakan - Google Blog Search


Masalah perparitan punca banjir kilat <b>di Sandakan</b> | Inimajalah dot <b>...</b>

Posted: 13 Jan 2012 06:28 PM PST

Kategori

Arkib

© 2009 - 2012 inimajalah.com.my

Penyiaran semula kandungan web ini adalah dibenarkan dengan hakcipta tertakluk di bawah Creative Commons berdasarkan syarat seperti di sini.

10 di papar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

10 di papar - Google Blog Search


Pengantin 1Malaysia selamat bersanding <b>di</b> Kg.Bundusan,<b>Papar</b>

Posted: 13 Jun 2012 01:15 AM PDT

PENGANTIN 1MALAYSIA PENGANTIN 1Malaysia...Cik Norafezah Sairin(tiga kanan) Nur Aisyah Liew Abdullah (dua kanan) Anisah Ahmad(kanan) sempena majlis Malam Berinai di Kampung Bundusan,Papar. (GAMBAR BAWAH): PENGANTIN 1MSIA...Mohd.Nazmi Sairin(dari kiri ke kanan);Mohd.Nizal Sairin;Mohd Nizam Sairin;Noraziarah Sairin sempena majlis malam berinai di Kampung Bundusan,Papar PAPAR: Pasangan Encik Sairin Tamin dan Puan radiah Haji Darus dari Kampung Bundusan telah melakar sejarah apabila menikahkan keempat-empat anak mereka dengan pasangan dari sukukaum Murut;Cina dan Melayu Brunei pada satu masa (10/6/2012) sehingga mendapat jolokan Pengantin 1Malaysia. Sejarah itu bukan sahaja bagi kampung Bundusan malah sejarah pertama bagi Daerah Papar. Anak pasangan Sairin dan Radiah ialah Mohd.Nazmi Sairin dengan pasangannya Cik Nur Aisyah Liew Abdullah(China);Mohd Nizal Sairin dengan pasangannya Cik Anisah Ahmad(Brunei); Mohd Nizam Sairin dengan pasangannya Cik Norafezah Abd.Rahman(Bajau) sementara Cik Noraziarah Sairin dengan pasangannya Jasly Lontoh(Murut). Hadirsama meraikan pasangan-pasangan pengantin itu Timbalan Menteri Kesihatan,Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin merangkap Ahli Parlimen papar dan Ketua Puteri UMNO Malaysia;Pembantu Menteri Kerajaan Tempatan dan Perumahan,Datuk Haji Ghulam Haidarhaidar@Yusof bin Khan Bahadar merangkap ADUN Kawang; Pemimpin Unit Kemajuan rakyat Dun Kawang,Encik Juil Nuatindan Ahli-Ahli Jawatankuasa Bahagian UMNO Parlimen papar. Encik Sairin yang juga salah seorang kakitangan UPKR Kawang,mengucapkan berbanyak-banyak terima kasih kepada para pemimpin,sanak saudara,sahabat handai dekat dan jauh yang turut meraikan majlis malam berinai dan majlis persandingan itu.Oleh:ARSHAD HUSSIN

10 di lahad datu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

10 di lahad datu - Google Blog Search


2 Maut Tertimbus Tanah Runtuh <b>Di Lahad Datu</b> | ZerousVortex[dot <b>...</b>

Posted: 18 Feb 2012 06:34 PM PST

Kejadian selepas hujan ranapkan rumah mangsa di lereng bukit 
LAHAD DATU: Seorang budak perempuan berusia lapan tahun bersama ibu saudaranya maut tertimbus dalam kejadian tanah runtuh yang turut menyebabkan seorang lagi ahli keluarga mereka parah dan meranapkan seba-hagian rumah di Kampung Terusan, di sini semalam.
Kejadian jam 1.30 pagi itu mengorbankan Nisdawati Jamal dan ibu saudaranya, Faridah Jompah, 40, manakala suami Faridah, Masdar Naning, 50, patah kaki. Faridah dan Nisdawati dipercayai tertimbus, manakala Masdar dihanyutkan aliran lumpur.
Ketiga-tiga mangsa bersama empat ahli keluarga mereka mendiami rumah di lereng bukit dalam kawasan ladang kelapa sawit, ranap akibat kejadian berkenaan. 
Difahamkan, Nisdawati bersama ibu dan bapa saudaranya itu tidur dalam bilik di ruang belakang. 
Tiga anak Masdar dan Faridah, iaitu Suhardi, 24; Mariam 19, dan Mohd Azizul 15, bagaimanapun sempat menyelamatkan diri dan membawa bersama cucu Masdar yang berusia empat bulan, Nurasheema Humaira Abd Rashid. 
Ketika kejadian, semua mangsa tidur dan tersedar selepas mendengar bunyi tanah menggelungsur di belakang rumah, dipercayai berikutan hujan berterusan sejak jam 8 malam kelmarin. 
Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Lahad Datu, Mohd Apandi Mahmod, berkata pihaknya menerima panggilan jam 2.53 pagi dan bergegas ke lokasi berkenaan sebelum melancarkan gerakan mencari dan menyelamat mangsa. 
"Mayat Nisdawati ditemui jam 10.55 pagi tadi (semalam), manakala mayat Faridah ditemui 15 minit kemudian di bilik sama. Keadaan rumah yang hampir 50 peratus tertimbus menyukarkan usaha menyelamat serta mencari mangsa. 
"Kedua-dua mayat hanya ditemui selepas pasukan penyelamat menggunakan jengkaut. Usaha mencari turut dibantu anggota Jabatan Pertahanan Awam (JPA3) dan bomba sukarela," katanya. 
Mohd Apandi berkata, Masdar yang dihantar ke Hospital Lahad Datu dilaporkan stabil dan operasi mencari dan menyelamat dihentikan tengah hari semalam. -BH
" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

10 di ranau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

10 di ranau - Google Blog Search


Geng Pancing Pecah Pala: Lohan Akuakultur <b>Ranau</b>

Posted: 12 Jun 2012 06:08 AM PDT

Lama tidak update fishing spot walaupun ada trip ke tempat-tempat yang ada dalam post-post sebelum ini. Kali ini GPIII akan berkongsi satu spot yang terdapat di Ranau. Oleh kerana susah mahu mencari port memancing di Ranau, GPIII muat naik Map/Peta untuk ke Lohan Akuakultur.

Map jika dari Pekan Ranau. Silalah bertanya dengan penduduk setempat jika tidak dapat mengenali tanda-tanda yang diberikan oleh GPIII ini. Maaf kerana Google Maps tidak begitu clear di tempat ini.

Full map Lohan Akuakultur
Close up Lohan Akuakultur
Sedikit gambar-gambar dari trip-trip/post yang lama untuk tatapan :P


10 di kinabatangan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

10 di kinabatangan - Google Blog Search


Ucapan Anwar Ibrahim <b>di Kinabatangan</b> - KEPIMPINAN ANAK <b>...</b>

Posted: 10 May 2012 04:48 AM PDT

Ucapan Anwar Ibrahim di Kinabatangan

KINABATANGAN ; Rakyat bukanlah kuli penguasa dalam Negara yang merdeka ini, kata Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim. 
Menurutnya, hak rakyat mesti dijaga oleh pemimpin termasuklah mendapatkan maklumat adil dan bebas. 
"Rakyat tidak harus terus diperbodohkan, diugut, dilemah dan diletakkan dalam kemiskinan. 
"Kekayaan Sabah dengan hasil sawit dan balaknya, mesti dipulangkan kepada rakyat" Katanya pada sambutan Aidilfitri di perkarangan Rumah Ketua Cabang KEADILAN Kinabatangan, Mustapa Datu Tambuyong. 
Turut serta, Timbalan Pesuruhjaya PAS Sabah, Hj Hamzah Abdullah dan Bekas Pengerusi Majlis Pimpinan KEADILAN Sabah, Ahmad Tamrin Jaini.
Mengulas isu tanah Sabah, Anwar melahirkan kekecewaan atas sikap penguasa yang memanipulasi sijil sebagai alasan untuk menghalalkan tanah rakyat dirampas dan diserah kepada syarikat kroni. 
"orang kampong yang meneroka, tinggal zaman berzaman dan bergantung harap kepada hasil tanah, manalah tahu undang-undang dan mampu membiayai peguam untuk memastikan hak mereka terbela. 
"Itu tanggungjawab wakil rakyat untuk membela hak mereka. Wakil Rakyat mesti menjiwai denyut nadi rakyat" tegasnya.
Sebelum ini, Pengerusi Biro Tanah KEADILAN Sabah yang juga bekas Exco Kerajaan Sabah, Datuk Kong Hong Ming mendedahkan bahawa leih 32,000 kes rampasan tanah berlaku di Sabah.
Namun tidak didedahkan media selain kurangnya pengetahuan undang-undang dalam diri pemilik tanah.
Oleh itu, beliau berharap rakyat Sabah rajin mengambil tahu isu semasa selain membandingkan pentadbiran Pakatan Rakyat di negeri pimpinananya dan pentadbiran Umno BN di Sabah.
Menurutnya, pentadbiran Umno BN kekal melingkari rasuh dan pemborosan berbanding pemerintahan Pakatan Rakyat yang bersifat berkebajikan untuk rakyatnya.
Beliau memberi contoh bagaimana kerajaan Pakatan Rakyat Selangor khususnya memberikan RM100 bagi anak yang baru lahir, masuk universiti RM1,000, meninggal dunia RM2,500, air percuma dan sebagainya demi memgembalikan hak rakyat. 
"Kita baru perintah tiga tahun, sudah beri macama-macam.
"Kerajaan Negeri Sabah hanya beri air hujan percuma," Sindir Anwar disambut tepukan gemuruh hadirin.
Oleh itu, Anwar menyeru rakyat Sabah khususnya warga Kinabatangan berani melakukan perubahan pada Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang dengan memastikan undi hanya untuk Pakatan Rakyat.
"Semua yang ada mesti berperanan, terang dan jelaskan beza pemerintahan Pakatan Rakyat dan BN. 
"Buat diam-diam, apa yang diberi pemimpin BN, ambil, kerana itu hak rakyat. Apa kita nak malu dan takut kepada perompak tanah rakyat.
"Kita jangan jadi hamba penguasa dalam Negara yang merdeka ini, kemiskinan harta kita tidak bererti kita miskin semangat untuk terus diperbodohkan, diugut dan bermacam-macam lagi penindasan. Ketuanan rakyat mesti dimartabatkan" Gesa Anwar.
Anwar turut menyandarkan harapan kepada anak muda yang menjadi sebahagian besar tetamu dalam majlis tersebut untuk melakukan perubahan.-Sabah Kita-

Khamis, 28 Jun 2012

10 di kudat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

10 di kudat - Google Blog Search


Belia Menaganggur Daftar <b>Di</b> Pejabat Tenaga Rakyat <b>Kudat</b> <b>...</b>

Posted: 26 Jun 2012 03:04 PM PDT

KUDAT: Para belia yang masih menganggur dinasihatkan supaya mendaftar diri dengan Pejabat Tenaga Kerja (PTK) Kudat.

Timbalan Menteri Sumber Manusaia Malaysia Senator Dato' Maznah Mazlan berkata demikian semasa merasmikan program Juara Rakyat Bulan Wanita dan Keluarga 2012 di ladang Rakyat Agropo- litan, Pulau Banggi baru-baru ini..

"Para belia diminta mengunjungi PTK daerah untuk mendaftar dan seterusnya menempatkan mereka kepada majikan-majikan swasta, di samping itu mereka (belia) boleh melayari portal Jobsmalaysia untuk mendapatkan maklumat kerjaya lebih lanjut" kata Maznah.

Beliau berkata para belia harus ber- usaha dengan gigih dan mengambil peluang apa juga bidang pekerjaan yang ada untuk pendedahan dan meningkatkan kemahiran diri.

"Belia hari ini harus berani menceburi pelbagai bidang pekerjaan atau mengikuti pelbagai latihan kemahiran meskipun bidang itu bukan merupakan bidang utama mereka memandangkan dunia hari ini terlalu banyak saingan," tambah beliau.

Beliau berkata zaman masa kini berpegang dengan cogan kata 'siapa dulu dia yang dapat'.

Maznah memaklumkan antara jabatan/agensi yang bertanggungjawab di bawah Kementerian Sumber Manusia ialah Jabatan Tenaga Kerja (JTK), Jabatan Pembangunan Kemahiran (JPK), Jabatan Hal Ehwal Kesatuan Sekerja (JHEAKS), Jabatan Perhubungan Perusahaan (JPP), PERKESOP.

Maznah juga menasihatkan penduduk Pulau Banggi supaya sentiasa peka dengan kekosongan dan kemudahan yang ada seperti peluang perniagaan dan pelbagai program latihan kemahiran seperti pastri, menggunting rambut, dandanan dan lain-lain.

"Saya sarankan penduduk Pulau Banggi mengambil peluang perniagaan dari sumber asli misalnya keindahan pulau ini dan mengusahakan bidang pelancongan seperti homestay atau homeworking seperti aktiviti kraftangan," tambah Maznah.

Maznah berkata ini secara langsung akan dapat menambah pendapatan isi rumah selain pendapatan tetap ketua rumah yang kebanyakannya bekerja sebagai nelayan.

Timbalan menteri itu meminta penduduk Pulau Banggi membantu kerajaan dalam mengekalkan keamanan di pulau itu dan tidak membuka peluang kepada anasir luar yang akan menggugat kestabilan dan keselamatan negara.

Antara yang hadir pada majlis tersebut termasuk Timbalan Ketua Umno Bahagian Kudat, Datuk Abdul Mijul Unaini, Ketua Pergerakan Wanita Umno Bahagian Kudat, Datin Hajah Aminah Ambrose, pegawai kanan Jabatan Hal Ehwal Khas, Aziz Sindong dan pemimpin se- tempat.-News Sabah Times

Related Posts

No related posts found

Tags: , , ,

10 di kinabatangan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

10 di kinabatangan - Google Blog Search


Mayat lelaki lemas <b>di</b> Sungai <b>Kinabatangan</b> ditemui | Inimajalah

Posted: 07 Jun 2012 07:52 AM PDT

KINABATANGAN, 7 Jun – Mayat seorang lelaki yang lemas di Sungai Kinabatangan pada Ahad lepas ditemui hari ini, kira-kira 40 kilometer dari tempat dia dilapor hilang. Ketua Polis Daerah Kinabatangan DSP Martin Lugu berkata mayat Montoh Kari, 54, ditemui di kawasan berhampiran Kampung Pintas Danau kira-kira pukul 3 petang oleh penduduk kampung yang

10 di penampang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

10 di penampang - Google Blog Search


WikiSabah News: 22 Filipinas rescued from syndicate?

Posted: 21 Jun 2012 11:56 PM PDT


PENAMPANG - A month of intensive surveillance finally paid off when the Immigration Department rescued 22 women from the Philippines who were allegedly forced into prostitution by a human trafficking syndicate in Penampang on Tuesday.

The women, aged between 20 and 35, were believed to be held against their will by the syndicate at two semi-detached houses in Penampang, while a "hair salon" was used as the meeting place for them and their potential customers.

State Immigration director Haji Mohammad Mentek said a team of 10 personnel, who were acting on a tip-off from the public, raided the two houses between 1.30pm and 2.30pm on Tuesday, June 19.

He said initial investigation revealed that the victims, who do not have valid travel documents, were lured to Sabah with promise of jobs in restaurants and entertainment outlets.

"We believe they were smuggled into the state capital by sea through Lahad Datu and Sandakan," he said.

"Once in the hands of the syndicate, the women were threatened, beaten and forced into prostitution," Mohammad told a press conference at the Immigration Department office here yesterday.

He said a 38-year-old Filipino who worked as a driver of a Proton Saga car used to transport the women from the salon in Penampang to hotels was also detained during the raid.

The immigration personnel also confiscated the car, he said, adding that investigation showed some of the women had been in the country for the past five months.

He said the case would be investigated under the Anti Trafficking Act and Anti-Trafficking in Person Act 2007 (amendment 2010).

According to Mohammad, this is the second human trafficking case in the state, with the first involving nine foreigners in Tawau.

Asked whether any local people were involved in the syndicate, Mohammad said the department had so far identified three male suspects.

Rabu, 27 Jun 2012

10 di kudat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

10 di kudat - Google Blog Search


!..Cik Purple..!: Trip To <b>Kudat</b> The Tip Of Borneo Part #2 | Hadir ke <b>...</b>

Posted: 06 Jun 2012 11:04 PM PDT

Assalamualaikum warahmatullah .. :)

AMARAN: ENTRI INI BERUNSUR DIARI, HARAP MAKLUM (nak baca silakan, saya sangat berbesar hati, taknak jangan komen bukan2, tekan [X] sudahlah.. oke? ^_^y)

Hari ni saya nak sambung balik citer pasal percutian singkat saya ke kudat.. :) sebelum ni saya dah cerita kat Part 1 macam mana saya boleh tersesat ke kudat.. hehehe.. now, nak sambung part 2 pulak.. :)

#1 Kudat Part 1

02 June 2012, 0030AM


Aku terjaga dari tidur, mungkin tak biasa tempat ni kot.. aku memang macam ni kalau pergi tempat baru. Aku selalu terjaga tengah malam dan tak bole melelapkan mata walaupun aku memang penat gila gila.. So aku meset2 dengan kawan aku yg masih belum tidur lagi.. sampai la aku tak sedar dah lebih kurang jam 3 pagi.. Tiba-tiba aku rasa sangat lapar, ye aku lapar.. =..=
Aku pun minum air mineral yg ada kat atas meja dan makan kacang goreng yang aku beli masa dalam perjalanan tadi. Boleh la, asal ada yg aku nak kunyah.. Kan? Masa aku tengah slow slow buka plastik kacang tu, tiba-tiba!! Sepupu aku tersedar pulak.. hahahaha.. Oppsss sori boss ku! :P
Kami pun berbual hingga ke subuh.. Tapi sekitar jam 4.30 pagi aku terlelap la pulak.. Masa tuh memang tidur mati tahap gaban..

0740AM


Aku terjaga dari tidur lena dan merasa masih belum puas tidur.. bole aku tidur balik ka ni? please.. +_+
Aku tarik selimut dan guling-guling atas katil.. hahaha.. Nurul plak tarik langsir, bukak besar2.. whoaaaa~~ cantiknya.. kita di kudat kah ini? matsam tida pisaya saya bah! hahahaha.. :D
mau tingu pemandangan di luar ka? ok jom! :D

hahahaha, agak jakun di situ.. padahal biasa biasa jak bah.. kekekekeke.. over eksaited plak kan? ngeee~~
So, aku pun bangun dan pergi mandi sebab jap lagi kita orang mau pi kenduri kawin.. 
Nah, bila suda siap.. apa lagi, ambil gambar tuh pekara wajib kan? hahahaha.. 
muka sebelum pi orang kawin.. cun kan tok? hahaha
oya, tudung dia sy yg buat, cantek ta? hahaha.. tu blaja dr tutorial Youtube.. kekeke..
ye, saya si momoi yg perasan nak posing macam Hanis Zalikha.. =..= hahaha.. 
Penat jugak nak story hari ni punya hal.. nampaknya kena buat part 2.1 nih.. hahaha.. buhsan lak aku nak taip panjang panjang ni.. takpe, aku sambung lagi sikit la.. hehe..
Kita orang di jemput oleh abang pengantin perempuan merangkap abang kepada buah hati cik Nurul kite menaiki Honda City kesayangan buah hati cik Nurul.. hehehe.. Sepanjang perjalanan ke rumah beliau, perghhh aku lak yang berdebar.. Pehal? bukan aku family dorang nak tengok, Nurul ok.. Nurul.. aku cuma temankan jer.. hahaha..
Perjalanan dari pekan kudat ke rumah pengantin lebih kurang 15 minit kot.. oke la jugak.. macam dari kampung aku ke pekan pun dalam 15 minit macam tuh.. tapi kalau dari rumah aku ke pekan 10 minit jer la sebab rumah aku hujung kampung.. hehe..
Sampai jak di sana, aku terus pegang tangan sepupu aku.. eh? aku plak yg nebes gilak kan? ape cer? hahahahaha.. sepupu aku pun malu malu.. ha, aku pun duluan la jalan, salam kat orang orang kampung, bagi senyuman paling indah, tersipu sipu malu.. laaa~~ over! =..=
Orang pertama yang aku nampak, lelaki baju hitam! tinggi, kurus dan stail- stail muka dia macam Gintulak.. ya, c Gintulak.. Takkan kot? Hahaha.. C Nurul kata itu adik lelaki boifrenggg dia.. Mustahil la dia si Gintulak.. Kan? Agak pemalu, tapi dengan Nurul oke jer kot.. mungkin aku ni orang yang dia tak kenal memang la dia malu.. kan kan? Nama dia Biarlah Rahsia. Hahaha.. OMG, malu nak mention! :"> rasa berdebar-debar! hahaha.. Tapi sayangnya, sudah berpunya.. =..=
Oke, meh la tengok gambar pengantin, asyik citer aku jer kan.. hahaha..



Korang nak tau, best woo jadik pengantin kat Kudat nih.. sekali sanding sampai 4 kali tukar baju.. perghhh.. seronok tau! sebelum ni ada lagi dorang pakai baju warna biru, tapi tak sempat ambik gambar sebab masa tu baru sampai.. heee.. nak kawin orang kudat la jugak! hahahaha.. :P Blueekkk.. muntah mak dengar nakkk~~ hahahaha.. 
Oke, yang kat atas ni, makanan tradisional dorang.. kalau macam tempat cp ada Kelupis yang di perbuat dari beras pulut, tapi kalau dorang plak ada Bamban yang diperbuat dari ubi kayu yg di taburi kelapa jugak kot.. hehehe.. sedap! Sebenarnya kat KK pun ada jugak macam nih, tapi dalam plastik.. tu dorang panggil 'potto' kalau tak silap.. 
Sebelum balik, ambek gambar jap ngan kak Ctie.. hehehe.. dah kenal akak ni kat facebook.. beliau sepupu kepada pengantin.. so kat kudat baru penah jumpa face to face u know! hehehehe.. beliau memang seorang yg peramah dan baik hati.. hehehe..
Oke, tu je la.. nanti cp sambung part seterusnya lagi oke? jenuh la nak menaip.. hehehe.. babai! :-*

❤..Senang hati tak?? like yea!..(◕‿◕✿)❤

10 di kota belud - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

10 di kota belud - Google Blog Search


Depu-Depu: INTERNATIONAL PRE JAMBOREE <b>DI KOTA BELUD</b>

Posted: 13 Jun 2012 01:26 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Ahli Parlimen Sipitang Datuk Sapawi Ahmad adalah antara yang turut mengunjungi Naib Ketua Pemuda Umno Sipitang Matbali Musa di mana ayah beliau allah... 5 days ago. Ahli Parlimen Kota Belud - YB Rahman Dahlan ...

10 di tambunan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

10 di tambunan - Google Blog Search


Keadaan Mengemparkan sewaktu menanti kedatangan Perdana <b>...</b>

Posted: 19 Jun 2012 12:30 AM PDT

Masa orang ramai sedang teruja menantikan Perdana Menteri Sampai di lokasi Tamu Pekan Tambunan untuk melanjarkan majlis pecah tanah, keadaan menjadi kecoh seketika. Belon yang menyerupai anak kecil terlepas daripada gengaman tuan punya. Adei, orang-orang sekitar sempat tersenyum dan ketawa melihat belon terbang ini.
Dijual dengan harga RM5 untuk 1 belon, mesti budak yang punya belon ni menangis sebap belon dia terbang. Q.Q Kesian.

10 di lahad datu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

10 di lahad datu - Google Blog Search


1 maut, 2 parah nahas <b>di Lahad Datu</b> | Inimajalah dot com

Posted: 10 Sep 2011 12:43 AM PDT

Who's Online

9 visitors online now

Kategori

Arkib

© 2009 - 2012 inimajalah.com.my

Penyiaran semula kandungan web ini adalah dibenarkan dengan hakcipta tertakluk di bawah Creative Commons berdasarkan syarat seperti di sini.

10 di ranau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

10 di ranau - Google Blog Search


sabahkini.net: SIAPA PATUT SELENGGARA JALAN <b>DI RANAU</b>?

Posted: 26 Jun 2012 09:18 PM PDT


BERLUBANG…Taufick menunjukkan sebatang jalan menuju ke Jalan Kompleks Sukan Ranau yang berlubang tanpa diselenggarakan sejak sekian lama.
KURANGNYA tanggungjawab Jabatan Kerja Raya (JKR) Ranau menyelenggarakan kerosakan beberapa batang jalan raya di Ranau sejak sekian lama telah menimbulkan pelbagai masalah kepada pengguna setempat.
Kerosakan jalan raya di kawasan Ranau dibiarkan begitu sahaja tanpa diambil perhatian oleh mana-mana pihak, termasuk Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Ranau dan Ahli Parlimen Kinabalu bakal mengundang bahaya kepada para pengguna lainnya, terutamnya di waktu malam.
Timbalan Ketua Cabang Parti KeADILan Rakyat (PKR), Taufick Rushi berkata demikian kepada Sabahkini.Net kelmarin.
"Sepanjang saya berada di Daerah Ranau selama tiga hari atas tugas-tugas rasmi, saya mendapati daripada jalan utama sehingga jalan masuk menuju ke kampung-kampung kelihatan berlubang di sana sini dan boleh menyumbang kecelakaan kepada para pengguna kerana kemungkinan berlakunya kemalangan yang mengerikan" ujarnya.
"Di mana silapnya dan siapa yang harus dipersalahkan? Adakah JKR atau Wakil-Wakil Rakyatnya yang langsung tidak mahu mempedulikannya. Mungkin mereka menunggu ada orang yang mati kemalangan, barulah jalan-jalan tersebut diselenggarakan," tegasnya.
Taufick turut membidas para pemimpin Barisan Nasional (BN) dan UMNO yang kerap membohongi rakyat dengan menabur janji kosong kononnya kerajaan yang ada sekarang adalah kerajaan cekap, bersih dan amanah; tetapi kerosakan jalan-jalan raya yang merupakan penghubung utama rakyat untuk ke satu-satu destinasi langsung tidak diambil peduli.
Ketika ditanya berhubung isu 70,000 pemilik teksi yang sudahpun menerima subsidi untuk membeli 4 biji tayar, kata Taufick; taktik tersebut adalah mainan politik kerajaan Barisan Nasional (BN) dan UMNO untuk menambat hati rakyat, khususnya kepada para pemilik teksi supaya menyokong perjuangan UMNO-BN pada PRU 13 kelak.
Taufick menambah para pemimpn UMNO cukup licik untuk menawan hati rakyat kerana sejak akhir-akhir ini bermacam-macam bantuan dihulurkan termasuk subsidi tayar dan bantuan 1 Azam; malah kini ada bantuan yang disebut sebagai Bantuan Sentuhan Kasih tetapi hanya kroni-kroni ADUN sahaja; manakala rakyat biasa hanya gigit jari.

Lelaki rentung dalam kebakaran <b>di Ranau</b> | Inimajalah dot com

Posted: 28 Dec 2011 02:15 AM PST

Who's Online

4 visitors online now

Kategori

Arkib

© 2009 - 2012 inimajalah.com.my

Penyiaran semula kandungan web ini adalah dibenarkan dengan hakcipta tertakluk di bawah Creative Commons berdasarkan syarat seperti di sini.

di negeri sabah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri sabah - Google Blog Search


PENDATANG HARAM @ PTI BEBAS <b>DI NEGERI SABAH</b>...!!!

Posted: 18 Jun 2012 10:23 PM PDT

 

BLOG SABAH

Copyright 2010 All Rights Reserved